1 weg - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu 1 weg - Reisverslag uit Plasencia, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

1 weg

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

18 Mei 2013 | Spanje, Plasencia

Hallo allemaal,

Gisteren eerst even cultuur gesnoven, Trujillo is een histerisch stadje, d we hebben daar een rondwandeling gemaakt langs alle oude gebouwen.
een kerk bezocht, moesten we nog entree betalen ook. 's avonds in on hostal wat gedronken en toen heeft de ober een tafel voorons gereserveerd zodat ik het voetbal (bekerfinale Real-Atletico) goed kon zien tijdens het eten. Al met al werd het een gezellige avond met nog 3 spaanse stellen en wat drankjes. Vanmorgen na zo,n lekker spaans ontbijt weer op weg, eerst wat inkopen gedaan bij Lecler want de eerste 40km was er niets te vinden. De route was simpel, volg de EX-208 82km tot Plasencia. Toch was het een leuke awisselende route oa 18 km door een nationaal park. Ook zijn we even gestopt bij de poort van de Taag, daar heb je DE vogelrots van Spanje, er stonden heel veel vogelaars door grote verrekijkers naar vogels te turen. Er zaten daar heel veel gieren en andere vogeltjes. Er stond ook een Nederlands stel die door hadden dat wij ook Nerlanders waren. Ze hadden ons al eerder zien fietsen. Vraagt die man of wij ook vogelaars waren? Nou we vogelen wel eens maar?? En of we ook de roodkopklauwier gezien hadden, natuurlijk hadden wij die gezien????
Hier in Plasencia al snel een hotel gevonden maar er was geen plaats voor de fietsen zij die man. Toen ben ik ff weggelopen om op een ander plein te kijken en toen ik terug kwam was er toch opeens plaats voor de fietsen, we hebben nu een 3 persoons kamer en de fietsen slapen bij ons. Eerst beneden een drankje gedaan en Els heeft gelijk geregeld dat ze naar het songfestival kan kijken.
Zo ff in het centrum kijken, ook hier hebben ze heel veel oude gebouwen. En dan maar weer het avondritueel, hapje drankje slapen.

groetjes.

elsenton

• 18 Mei 2013 - 20:59

Joke:

Hoi
    Alles onder controle zo te lezen gisteren Ton voetbal en vanavond Els songfestival iedereen tevreden dus.
    En morgen weer samen op de fiets veel plezier en tot horens
    Joke

• 19 Mei 2013 - 01:26

Anja En Willem:

Hoi!!!!luitjes,
    Zo onverwachts stuiten jullie nog op een gezellige avond lekker hoor.
    En de dag erna hebben jullie genoten van de Spaanse volgeltjes wat een geluk voor
    die mensen dat jullie er ook verstand van hebben en nog wel die gekke vogel hebben gezien
    (stelletje gekke vogelaars)
    Al met al een leuke dag gehad Denk niet dat Els alles van het songfestival heeft gezien heeft ze geen zitvlees voor.Ik kijk niet naar die prut ben daar schijnbaar te nuchter voor heeft niks met drank te maken hoor!!!!!
    Nou lieve luitjes de gr weer en voor morgen fiets em der in....xx

• 19 Mei 2013 - 17:27

Mar En Jan:

Ik zie jullie nog eens als cultuur junks terugkomen in nederland.
    Heb je nog een foto gemaakt van de roodkopklauwier ?