Stier - Reisverslag uit O Carballiño, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Stier - Reisverslag uit O Carballiño, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Stier

Door: ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

28 Mei 2013 | Spanje, O Carballiño

Hallo allen,

Gisterenavond was een heel leuk festa. Het is een feest met een religieuze achtergrond en het stamt uit 1317. Eerst was er een optocht voor de kinderen, er werd met een nepstier op wieltjes door de straten gereden en de kinderen rende er vooruit of achteraan. Om 21.00 was het echte werk dan. En nee Corrie het was niet zielig. Er werd met een stier aan een touwtje door de straten gerend en dan op het plein, waar wij dus vooraan stonden, ff vastgebonden om te rusten voor de tweede ronde. De stier blijft gewoon in leven en hij mag de hele week nog 2x per dag optreden. Vanmorgen om 8 uur was het weer feest maar dat hebben wij niet meegemaakt.
Vandaag was een heel leuke rit door de heuvels van Galicië, lekker heuveltje op en hard weer af door een mooi groen bosachtig landschap. Halverwege kwamen wij bij een stuwmeer na een lange afdaling. Daar hebben we geluncht bij de jachtclub en halverwege de lunch begon het te regenen. Toen zij die vriendelijke man zet de fietsen maar even binnen dan blijven ze droog, aardig toch? Toen we weer verder wilde gaan ging het weer regenen dus maar klaar voor onderwater gemaakt en gaan fietsen. Afijn na 1 km was het weer droog en zonnig en dus snel alles weer uitgedaan. We reden toen weer eens door een wijn gebied met heel veel druivenstruiken. De laatste 10 km moesten we weer fors klimmen maar het was een genot om zo te fietsen door dit prachtige stukje Spanje. Na 65 km zijn we op onze plaats van bestemming aangekomen en bij het binnen rijden richting centrum reden we langs 3 hotels dus dat was snel geregeld. We zitten hier op 480 meter hoogte en klimmen morgen nog ff door naar 1030 meter en dat hebben we het ergste klimwerk voor deze reis weer gehad. Zo nog ff het stadje (horeca) hier verkennen en dan morgen weer fris op pad.

Groetjes,
Elsenton

• 28 Mei 2013 - 20:48

Corrie:

Gelukkig, ik dacht dat ie aan het spit zou eindigen zoals de stieren in Pamplona die jaarlijks door de straten moeten rennen. Valt weer mee. Het zit er bijna op voor jullie, de kuiten zullen wel strak staan na al die klimpartijen. Geniet nog even. Groetjes van ons.