Weer verder - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Weer verder - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Weer verder

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

20 Mei 2017 | Griekenland, Archaía Olympía

Hallo volgers

Vanmorgen konden we eindelijk weer verder. De stakingen zijn voorbij en alles werkt weer. De eerste Ferry ging om 12.15 en de tweede om 4.45 uur nu wij hebben net als heel veel andere mensen/ toeristen de boot van 8.15 uur genomen. Wat een krieoelende mensen massa iS dat zeg. Ik denk dat er zomaar 1000 man en ik weet niet hoeveel auto's bussen vrachtauto's op zo'n boot gaan . Leuk om te zien en 20 minuten te laat vertrokken we. De overtocht duurde bijna twee uur dus om half elf waren we op het vaste land. De route was snel gevonden en daar konden we weer, lekker trappen, een lichte stijging richting de heuvels. Eerst noglangs de zee maar daarna land inwaarts. Fietsen verveelt nooit ook niet als je door een " plat" stukje Griekenland gaat. Een hele grote meloenen kwekerij gezien waar van die jonge Griekse goden de meloen stonden over te gooien in een vrachtauto. ( als ze 30 zijn hebben ze geen rug meer over) maar het blijft leuk om naar te kijken, Grieken die werken. Verder veel olijfbomen. We zijn vandaag wel lekker opgeschoten en zitten nu in het dorpje Olympia en gaan morgen de restanten van de Olpympische arena bezoeken. Ook hier weer een leuk hotelletje gevonden, alleen merken we wel dat we vaak niet kunnen pinnen, ze hebben liever cash geld in handen. Ook hoeven ze geen paspoort te zien in de hotels. Maar ach er is geen beter geld dan zwart geld dus wij vinden dat geen probleem, de mensen zijn heel aardig tegen toeristen.

Tot morgen.
Els en Ton

• 20 Mei 2017 - 21:29

Corrie En Leon:

Wat een prachtige verhalen, mooie foto's. Hoe is de temperatuur! Niet te warm om te fietsen?
    De zonsondergang is mooi, ik maak op vakaniees aan of op zee ook altijd foto's van de zonsondergang, prachtig!