en weer de N525 - Reisverslag uit Vendas da Barreira, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu en weer de N525 - Reisverslag uit Vendas da Barreira, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

en weer de N525

Door: els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

26 Mei 2013 | Spanje, Vendas da Barreira

Hoi allemaal

Het was vandaag echt een berg etappe van 70 km. Om half tien vertrokken en eigenlijk begon het klimmen al heel snel. De eerste klim naar 1200 meter was eigenlijk voor mij het zwaarst. Niet dat het klimmen moeilijk was maar mijn longentjes vinden het niet prettig om gelijk in de klimstand te gaan vandaar. Maar gewoon doorgaan dan kom je er vanzelf. De tunnel was het eindpunt van de klim maar die was gelukkig wel verlicht. Na een mooie afdaling kwam al snel de tweede keer 1200 meter. Die ging een stuk makkelijker vond ik dan. Wat een mooie uitzichten heb je onderweg daar doe je het toch voor. Toen nog een lekker stukje omhoog naar 1085 en zowaar daar hadden we ook een bordje met de meters er op van de pas. Ik weet nu ook dat niet alleen Portugal maar ook Spanje vol staat met hele grote bossen en soms op bomen lijkende brem. Alleen hier hebben ze niet alleen gele maar ook een witte variant. Deze ruikt nog iets steviger dan de gele. Dan is er nog schitterende lavendel en seringen en nog veel meer mooie bloemen en stuiken die allemaal heel erg (lekker ) ruiken. Ach je moet er wel iets voor over hebben om zo veel moois te zien. De temperatuur is in ieder geval lekker dus niet dat maakt veel goed.
We zitten nu in een dorp van 200 inwoners met bij het benzine station een habitacion. Dit houd in een apart gebouwtje met vier kamers en een gedeelde badkamer. Nu is dat niet zo erg wij zijn namelijk de enige gasten. En ik denk dat dat wel zo blijft en anders hebben we pech. Het volgende hotel was 17 km verder dus was de keus snel gemaakt.
Groetjes,
elsenton

• 26 Mei 2013 - 21:16

Anja En De Schilder Willem:

hay pelgrims,
    Zo zo Els waar een wil is is een weg laat dat nou heel!!!! goed bij jou passen knap hoor.
    Zelfs twee keer 1200 geklomen en als je dan al dat moois onderweg tegen komt daar doen jullie
    het zeker voor wat een mooi avontuur toch weer.
    De foto.s speken weer voor zich het hotel waar jullie nu zitten ziet er best luxe uit hoor
    je kan het minder treffen.
    Luitjes weer bedankt voor het verslag oo.jee heb nergens gelezen dat er een gezellig barretje was
    nou ja een keer vroeg naar bed misschien de sterren staan goed.
    Groetjes weer van ons en morgen weer een toffe dag.....Xx