Nat natter het natst - Reisverslag uit Piatra Neamţ, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Nat natter het natst - Reisverslag uit Piatra Neamţ, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Nat natter het natst

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

30 Mei 2019 | Roemenië, Piatra Neamţ

Hallo volgers
Inja ik bedoelde met nuchter starten dat we met koude spieren moesten gaan klimmen, natuurlijk had ik als ontbijt brood met kaas en Ton een omelet.
Tante Annie wij hebben niets gemerkt van Hemelvaartsdag, dit deel van Roemenië is 90 % orthodox.
Gisteravond een onweersbui niet te geloven met zelfs hagelstenen. Nu was het restaurant van het pension alleen oversteken dus dat was geen probleem. Na het eten hebben we nog gezellig zitten praten met een Duitser die op de motor was, best gezellig. De enige andere toeristen die We tot nog toe hebben gesproken waren een Australisch stel wat 7 maanden aan het fietsen was en we hebben met een fietsend Nederlands stel koffie gedronken.
Toen we vanmorgen wakker werden regende het nog steeds kei hard. Rustig aan gedaan en om half tien was het zo waar droog en konden we gaan.
Beetje klimmen en dalen maar altijd leuk.
We gingen vandaag 30 km langs een stuwmeer maar omdat de oude weg onder water was verdwenen hadden we een berg weg.Om half twaalf een buitje viel wel mee. Maar daarna gingen de sluizen open en was er nergens meer te schuilen.
Als je dan tot je .... nat bent maakt het ook niet meer uit. Natter dan nat kan niet. Opeen gegeven moment kon je het stuw meer niet meer zien zo hard ging het. Net toen we bij het stuwmeer kwamen werd het droog en ging de zon schijnen, wel zo leuk voor de foto’s.
Bij een restaurant droge kleding aan gedaan om daarna aan het laatste stuk van vandaag te beginnen. Als beloning zitten we nu in een mooi hotel, hebben lekker gedoucht, schone kleding aan en zijn er klaar voor om het stadje te gaan bekijken.
Tot morgen
Ton en Els

• 30 Mei 2019 - 14:37

A.v.K.-V.:

Hoi Hoi,4 maal dezelfde email is wel wat overdreven hoor!!!!!!
    Dat de meeste mensen in dat deel van Roemenië orthodox zijn weet ik dus ook weer, Bedankt.
    En dat het daar hard kan regenen ook, maar harder dan hard kan dus niet, maar na regen komt zonneschijn en dat klopte bij jullie en nu dus van de beloning van het mooie hotel genieten, en lekker eten hoor en stadje in, geniet ervan doei groetjes van Tante Annie

• 30 Mei 2019 - 15:16

Dirk:

Lekker dik zoveel regen. Maar leuk om alles te lezen. Blijft de garmin wel werken met de regen, zou die je nog de verkeerde kant op sturen. Veel plezier daar groetjes heedik

• 30 Mei 2019 - 19:35

Joke:

Nou nou wat een vreselijk weer,nu snap ik ook de fout van 4x dezelfde mail hi hi hi

kouwe vingers

• 30 Mei 2019 - 20:52

Willem De Bruijn:

ik snap hem al, een fikse regenbui bij jullie, een waterval van mailtjes hier. Erg vervelend kan ik mij zo voorstellen, zeker omdat die stuwdam en dat Aquaduct (???) of brug er wel erg leuk uitzagen. Dus toch maar effe een bioscoopje gepakt dan.. wat draaide er ? Laurel en Hardy ? Anyway..genoeg onzin, ik hoop voor jullie dat je een beetje ons weer gaat krijgen, dit weekend 27 tot misschien wel 30 graden, misschien toch niet ideaal fietsweer, laten we het houden op zo'n 23 graden bij jullie, en weinig wind en bergje af met aan de eindstreep een fantastisch hotel met uitgebreide ontbijtkeuze en een werelds matras, het kan soms zo simpel zijn, veel plezier de komende dagen