Berg rit - Reisverslag uit Fărcaşa, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Berg rit - Reisverslag uit Fărcaşa, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Berg rit

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

29 Mei 2019 | Roemenië, Fărcaşa

Hallo volgers
Het dorp waar we zaten was een wintersport dorp met veel pensions en hotels, met net zo veel barretjes en restaurants. Gezellig hoor.
Vanmorgen op 830 meter begonnen met een klimmetje op de nuchtere maag. Maar mooi dat het was.
Er was zo veel te zien, ver gezichten en dorp na dorp.
De meeste tijd reden we langs een rivier en dat verveelt nooit.
Vriendelijke mensen onderweg en ook de automobilisten zijn vriendelijk en geven je alle ruimte.
Hier en daar een koe langs de weg die losloopt en oversteekt. Een ooievaar op zijn nest waar je de jongen nu goed kunt zien.
Ook een wezel of zo met een muis in zijn bek gezien.
De dorpjes zijn hier niet meer zo armoedig als aan de andere kant van de bergen.
Iedereen is op zijn landje bezig meestal gezellig met elkaar.
Hier zie je ook veel niet zo stevige hang bruggen, sommige mensen vinden het nog te druk in het dorp en willen aan de andere kant van de rivier wonen. Daar kun je vaak niet met de auto komen en alleen via zo’n zwabber brug. Er was er zelfs een waar je met de auto over heen kon en dan had je aan de andere kant alleen een zand, modder pad naar je huis.
Ook hebben we gezien dat ze aan het werk waren in de rivier, het versterken van de oever.
Eerst met een graaf machine de stenen daarvoor uit de rivier halen en dan met minstens 20 man ze op hun plek leggen en gewoon hand werk!
We waren bijna bij het pension waar we naar toe wilde en toen begon het weer te regenen, toen we bij de receptie waren barste de bui echt los. Nu schijnt de zon weer.
De rest van de dag was het lekker fiets weer met 22graden of zo.

Tot morgen
Ton en Els

• 29 Mei 2019 - 13:56

Inja:

Op je nuchtere maag, niet ontbeten??? foeii !!
    Wel spannend zo'n Dr.Bibber brug, het ziet er goed uit
    (op de foto dan) afijn ze zijn er aan het werk en jullie niet
    Da's het belangrijkste. Veel plezier en een fijne avond/nacht
    Ik kijk weer uit naar de volgende mail, groetjes en ik duim weer
    voor mooi weer.

• 29 Mei 2019 - 14:16

Janie:

Mooie leuke verhalen,xx

• 29 Mei 2019 - 14:37

Joke:

Mooie foto’s Ton. Volgens mij is het een hele mooie rit
    die jullie aan het maken zijn.
    Ben nu al benieuwd naar je fotoboek.
    Weer een fijne avond en gezond weer op
    Wel ontbijten hè

• 29 Mei 2019 - 14:55

A.v.K.-V.:

Het moet voor jullie wel een hele ontdekking zijn hoe primitief het er daar aan toe gaat , want we zien het wel eens op tv maar jullie hebben het echt gezien!!!!!
    voor morgen weer een fijne fiets dag en hier is het Hemelvaartsdag hoe gaat dat daar?
    vlg mij toch veel katholieken dus zal het daar wel gevierd worden. groetjes van Tante Annie