Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Vaslui, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Vaslui, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

01 Juni 2019 | Roemenië, Vaslui

Hallo volgers
Hebben jullie genoten van de mooie dag?
Nu wij ook. Vanmorgen waren er dreigende luchten in de categorie zeer donker blauw. Na ons ontbijt barste het onweer los. Wij rustig aangedaan. Na drie kwartier hozen en heftig onweer knapte het op. Nog wel regen maar niet zo hard.
Nu had Ton na veel zoeken wel vast een hotel gevonden al gingen we wel een andere weg nemen als dat de route voorschreef. Maar het is zaterdag dus een dag voor feestjes in de hotels en we hadden geen zin in nog zo’n avontuur als gisteren.
Dus rond kwart voor tien op pad voor een goede 80 km.
Nu heb ik best wel eens erg onweer meegemaakt maar 5 uur achter elkaar nog nooit. We hebben onderweg nog een keer moeten schuilen, wel in een kroegje, omdat het onweer recht boven ons zat en het weer keihard regende. Het leek wel een zondvloed. Als je dan nog in de heuvels rij dan krijg je van die stroompjes aan de kant van de weg. Het ging gewoon heel de weg over, ik heb nog nooit zoiets gezien. Maar wat een armoede in die dorpjes. Het water gutste door de tuinen en het was een modder stroom. Echt heel erg om te zien dan ben je toch blij dat je in Nederland bent geboren.
Het was een onweersbui tot vanmiddag 2 uur, dan de bui links van je dan voor of achter en nergens was er iets te schuilen. Dus gewoon 5 uur lang, ik had het nog niet eerder mee gemaakt.
Maar wel Leuk om door al die plassen te moeten gaan, wij hebben er van genoten.
Met onze lunch stop droge kleding aangetrokken en toen kwam ook de zon. En lekker met het windje in de rug en het zonnetje op je bol richting ons geboekte hotel.
Nu weer lekker schoon en de fietskleding te drogen gehangen.dus we kunnen zo het stadje in om de boel te verkennen.

Tot morgen
Ton en Els

• 01 Juni 2019 - 13:35

A.v.K.-V.:

IK heb de foto's bekeken en ongelooflijk wat een water en dat 5 uur lang, dan was het hier beter een heerlijke zonnige dag en ben dus naar Reeuwijk wezen fietsen, ook fijn ,en voor jullie nu maar hopen dat het morgen bij jullie ook zonnig is. Maar vanavond eerst maar lekker eten, eet smakelijk en dan het stadje in
    doei groetjes tot morgen

• 01 Juni 2019 - 14:39

Corrie:

Oohhh dat is erg voor die mensen daar. Waarschijnlijk zijn ze er aan gewend maar toch....
    hoop dat ze de modderstromen een beetje buiten de deur kunnen houden.
    Nu lekker eten, geniet ervan. Morgen hopelijk ook zo’n lekker zonnetje.

• 02 Juni 2019 - 07:05

Inja:

Wat erg zoveel regen, waardeloos, ik hoop voor jullie dat het nu over is, je zou er
    moedeloos van worden. Hier vallen de mussen inmiddels van het dak, sorry dit
    is geen leedvermaak hoor, maar het moet er even uit.Vanmiddag is het overal in
    Gouda huiskamer van de stad, overal optredens muziek en toneel, ook in de soos,
    het zal wel druk worden en gezellig.
    Nou jullie ook nog een fijne dag dag en na de regen komt .. afijn je schrijft het zelf al.
    Veel plezier en groet