Rail away - Reisverslag uit Vatra Dornei, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Rail away - Reisverslag uit Vatra Dornei, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Rail away

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

28 Mei 2019 | Roemenië, Vatra Dornei

Hallo volgers.
Het was weer een leuke dag vandaag.
Vanmorgen zaten we al om half negen op de fiets, het dorp uit over een drukke weg . Zelfs een stukje autoweg zat in de route en dan nog links af moeten om op een rustige weg te komen maar het is allemaal weer gelukt.
Daarna dorp na dorp met een lekker zonnetje en af en toe een wolk maar het is droog gebleven en 25 graden. Het is nu al drie dagen goed fiets weer.
Om 1300 uur hadden we er al 55,5 op zitten. Aangezien we weer in de bergen zitten moesten we kijken voor een overnachting.
Nu de drie die Google maps en booking aangaven waren of vol of niet bereikbaar. En dat over max 50 km. Daarna zouden we een stuk met de trein moeten doen omdat er volgens de route daar geen “ begaanbare” weg meer was. Nu zaten we om 1300 uur in een stadje met een station en besloten om te kijken hoe veel treinen morgen ons weg konden brengen over de berg zonder weg.
Eigenlijk was het maar goed dat we er naar gingen kijken omdat er maar 1 maal per dag een trein die kant op rijdt en die vertrok om 14.29 . Dus de beslissing was snel genomen.
Het is net railaway. Een boemel maar wel een dubbel dekker die elk station of wat daar ook op lijkt aandoet. Dan komt er een mannetje uit een kantoortje en die doet zijn bordje omhoog en dan weer naar het volgende station in no where.
De kaartjes zijn niet duur 13 lei (€ 2,75 ) per persoon en dat voor 95 km. Voor de fiets moesten we in de trein betalen maar de twee conducteurs vonden na overleg dat dit niet nodig was.
De uitzichten waren schitterend. En we gingen tot een hoogte van 900 meter. In de verte zag je zelfs bergen met sneeuw.
Nu zitten we in een kuur dorp waar het gezellig druk is en morgen gaan we zonder tijdsdruk om de trein te halen weer lekker op de fiets genieten van alle natuurschoon om ons heen.
Tot morgen
Ton en Els

• 28 Mei 2019 - 13:42

A.v.K.-V.:

Fijn dat jullie mooi weer hebben, want dan geniet je toch dubbel en met de trein is ook wel bijzonder ik zag de foto's en het lijkt net zo'n ouderwets stationnetje zoals je hier vroeger ook zag. En wij hebben vandaag een paar fikse plens buien gehad, goed voor de tuin en werd wel tijd hoor ivm de tuin. dus jullie morgen weer lekker op de fiets genieten doei groetjes

• 28 Mei 2019 - 14:03

Joke:

Fijn dat het allemaal weer zo lekker gaat.
    En je weet het treinen is altijd leuk.
    Weer een mooie avond en morgen
    een fijne fietsdsg

• 29 Mei 2019 - 04:29

Peter :

Mooie verslagen. Jullie gaan lekker. Goed om te horen dat jullie na en dagje treinen weer blij zijn om op de fiets te stappen. That's the spirit. !