Schitterend - Reisverslag uit Moldoveneşti, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Schitterend - Reisverslag uit Moldoveneşti, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Schitterend

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

26 Mei 2019 | Roemenië, Moldoveneşti

Hallo volgers
Tante Annie leuk dat U er weer bij bent.

Gisteravond was echt leuk, omdat het hotel nog niet echt open was en het restaurant ook niet konden we met de familie mee eten. als voor gerecht kaas worst tomaat paprika rettich en vet spek. Toen een uurtje drank, waaronder ook eigen gestookte sterke drank. Die ik niet genomen heb en Ton 1 glaasje. Was het hoofdgerecht gaar. Dit was een grote pan op het houtskool met een volle soep erin. Wij zouden zeggen goulash. Smaakte best goed en Ton heeft twee keer opgeschept.
Vanmorgen een ontbijtje gehad. Met ei kaas en jam ook 4 gebakken worstjes maar die hebben we laten liggen.
Daarna spullen gepakt en op weg.
Vanmorgen hadden we een klim naar de 650 meter in 5 km. Daarna een stuk over de bergkam naar beneden en weer omhoog naar 700. De zondag lunch in een leuk restaurant en weer verder.
Een Schaaps kudde een man met paard en wagen. En het leukste een kudde koeien die de weg over moest steken maar waarbij een knecht niet op stond te letten en er koeien de andere kant op gingen. De boer ontplofte en hij stond als een sul te lachen.
Wij verder , het laatste stuk van vandaag ging over een 4 baans weg richting Cluj- Napoca. Dit is de tweede stad van Roemenie. Was wel erg druk maar omdat het zondag is waren er geen vrachtauto’s. Maar 1 automobilist was teleurgesteld in mijn Hollandse rijkunst de rest vond het goed.
Ton vond dat we wel een beloning hadden verdiend en nu zitten we midden in het centrum, in het Hilton. En het centrum gaan we zo bekijken.

Tot morgen

Ton en Els

• 26 Mei 2019 - 11:44

Inja:

Goed verhaal en prachtige foto's, ik krijg er honger van en zo te zien is het weer aan de beterende hand.
    Geniet van een gezellige zondagavond, proost!!

• 26 Mei 2019 - 13:15

Joke:

Lekker bezig er word wat afgegeten

• 26 Mei 2019 - 17:41

Dirk:

Ziet er allemaal lekker uit dik