pech onderweg - Reisverslag uit Aljezur, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu pech onderweg - Reisverslag uit Aljezur, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

pech onderweg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

08 Mei 2012 | Portugal, Aljezur

Hallo allemaal,

Vandaag begon het goed, de rit naar het meest zuidwestelijke punt van Europa was makkelijk. Het is een heel mooi punt met mooie uitzichten over zee en spectaculaire rotsformaties.
Daarna gingen we noordwaarts, de eerste 8 km over een onverharde hobbelige weg en of dat goed was voor mijn fiets weet ik niet maar????
Onderweg een bakkie (koffie) gedaan en het ging lekker golvend op en neer door een prachtig landschap.
Na een korte rustpauze om wat water te drinken weer opgestapt, ik als laatste en na 2 keer rondtrappen een hoop gekraak en gerammel deed mijn fiets het niet meer. Ik dacht eerst dat mijn ketting eraf lag, dat was ook zo maar ook was de derrailleur tussen de spaken geslagen en waren er 2 spaken gebroken en tussen de tandwielen en as gedraaid.Na veel getob en geklooi hebben we dat er tussen uit gekregen en de derailleur weer redelijk op zijn plek gekregen en de gebroken spaken met tie rips vast gezet zodat ik weer kon fietsen.Alleen jammer was dat ik niet meer kon schakelen en dat is best lastig als je heuvelop gaat. In het eerste dorp gevraagd of er een reparateur was, niet dus of 15 km terug of 20 km verderop. Een local adviseerde ons om het 20 km verder te doen want die man was beter. datkwam goed uit want dat was toch onze bestemming voor vandaag. Fietsenzaak gevonden en de goede man ging direct aan de slag, er moest een nieuw wiel in en een nieuwe krans tandwielen.Gelukkig had hij een passend wiel want hier gebruiken ze net weer een andere maat.
Hij is anderhalf uur bezig geweest maar toen was alles weer in orde en mocht ik toch wel 50 euro afrekenen, goeie prijs!!
Ondertussen hadden de dames een apartementje opgezocht, dat is ook weer behelpen, woonkamer/slaapkamer/keuken/badkamer en 2 balkons. Ook hadden ze alvast wat boodschappen gedaan dus toen Frans en ik terug kwamen stonden er al wat koude biertjes klaar.
Straks in het dorp een hapje eten en morgen weer op weg, hopelijk zonder pech, weer op weg naar de volgende bestemming.

groetjes,

de fietsers

• 09 Mei 2012 - 08:56

Tonny Kuijpers:

Ik denk dat mijn eerdere reactie niet goed geplaatst is, dus nog maar een keer.
    Heel veel fietsplezier allemaal.
    En ik ga jullie volgen.
    Ja op de pc dan he !!!!
    hartelijke groeten. Tonny

• 09 Mei 2012 - 13:05

Mary:

Ha bycycle fans nou wat een belevenis.Wij(Wim en ik) zijn heeeeelemaal op de fiets van Zevenhuizen naar Waddinxveen gefietst.Dat was op Koninginnedag en mooi weer.Goed hè.Wens jullie ng heel veel fietsplezier maar wel zonder PECH!!!!!! Hart gr MARY!!!!

• 09 Mei 2012 - 13:51

Janie:

Doe het ook maar voor de tweede keer zie het niet staan.
    dat is wel even pech, maar nu alles weer doet ben je super blij met je fiets.
    Nog veel fietsplezier.

• 09 Mei 2012 - 18:49

Nel Hagoort:

hallo fietsers,
    Vanuit een erg nat Thuisland is het goed om te zien dat het voorjaar in Portugal wel zijn best doet!
    Vervelend van de pech, maar fijn dat het toch redelijk snel weer gerepareerd kon worden.
    Ik ben erg benieuwd hoe het met Joke gaat, of haar voet doet wat zij graag wil;-) ik lees in iedergeval niet dat ze nieuwe capriolen heeft bedacht.Doe dat ook maar niet!
    goede reis en veel plezier, voor ons nog een weekje en dan mogen we ook
    op vakantie, we hebben er zin in!
    hartelijke groetjes!