Een bijzondere dag en heet - Reisverslag uit Guerreiros do Rio, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Een bijzondere dag en heet - Reisverslag uit Guerreiros do Rio, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Een bijzondere dag en heet

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

23 Mei 2012 | Portugal, Guerreiros do Rio

Hoi allemaal

Vanmorgen begonnen we met een .....klim om het dorp uit te komen. Toen dachten wij dat we boven waren maar er kwamen nog een paar klimmetjes. Gelukkig was het niet zo koud als gisteren, het werd slechts 35 Gr. We hebben dus heeeel veel moeten drinken, water.
Om 10.00 uur koffie gedronken met een colaatje voor de suiker. Het moet niet gekker worden maar tijdens een lekkere afdaling ging zelfs Joke mij voorbij met een snelheid van 56 km per uur, moet niet gekker worden.
Na 35 km een luch genoten en daar bij de VVV gevraagd waar we onderweg konden overnachten. De eerste mogelijkheid was na 15 km of anders nog 20 km verder. Dus keuze 1. Heel rustig gefietst want het was eigenlijk veels te heet. Het dorp met hotel gevonden, en toen? Het was een weggetje omhoog van wel 25 procent. Frans en ik zijn omhoog gesjokt om te kijken of er plaats was. De meisjes zouten beneden op een trapje in de schaduw te wachten. Na veel zweetdruppels hebben we de receptie gevonden. De eerste vraag van de hotelbaas was, bier of water, wij hebben natuurlijk voor water gekozen ha ja ha. De meisjes zaten lekker te wachten op ons hi hi. Het is een prachtig hotel en het kost wel 40 euri per kamer.
Er is ook een zwembad dus we hebben eerst wat gedronken en toen gezwommen. Daarna naar de kamer om te badderen. Dat ging best goed eerst ik en daarna Els. Ik wilden nog even naar het toilet en toen zag ik dat de kraan van de douche nog liep, ik dacht die doe ik even goed dicht. En toen spoot het water alle kanten op met een kleine overstroming als gevolg. Els heeft de kraan zo goed als kwaad als het ging dicht gehouden en ik heb de hotelbaas erbij geroepen.die heeft het probleem na toch wel een kwartier verholpen. Nu hebben wij een andere kamer gekregen, een suite.
We konden niet in het hotel eten maar in het dorp was wel een restaurant, blijkt dus een snackbar aan de rivier te zijn. We hebben dus een culinaire maaltijd van 7 broodjes hamburger genoten. Oh ja na het zwemmen wilde de dames een wijntje, helaas had de baas niets on huis, geen witte geen rosé. Hij zij 1 minuutje. Hij sprong in zijn auto en ging naar een dorp 5 km verderop en kwam terug met wel 1 fles rosé nu zitten we in de hotelbar voor een afzakkertje en hij heeft toch nog een fles rosé weten te regelen voor de dames.
In het dorp hoorde we dat het hotel eigenlijk failliet is, we zijn de enige gasten en de baas had liever dat we contant afrekende?? Zo na dit lang verhaal van onze enerverende dag nemen we er nog een en gaan dan slapen. Morgen een kilometerteller of 50 en dan zijn we weer aan de zuidkust en dan vrijdag nog 60 naar Faro en een dagje rust en de finish.

Groetjes,

Ton

• 23 Mei 2012 - 21:58

Anja.....:

Hoi luitjes zo..zat even in de lappenmand bact opgelopen in de sauna.heb me eigen even ingelezen jullie hebben al een mooi stuk gefiets zeg en wat een weertje daar zeg erg hot heel veel moois gezien.Mis alleen foto.s van de omgeving maar die zien we thuis wel.
    Wel lachen dat hotel waar jullie nu zijn failliet hoezo!!!!
    Faro is in zicht geniet nog van de laatste km en het dagje rust.
    Morgen een mooi dag veder en petje af hoor.Gr uit het warme Gouda waar een kleintje bier echt weer smaakt....gr Willem en Anja