Dijkjes - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Dijkjes - Reisverslag uit Sagres, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Dijkjes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

07 Mei 2012 | Portugal, Sagres

Hallo allemaal,

Ik zit nu in een bar waar ze gratis internet hebben om dit verslag te schrijven. De verbindingen hier zijn helaas een beetje traag waardoor het nog niet lukt om foto,s te plaatsen maar we blijven het proberen.
Na een heerlijke overnachting in een luxe hotel en een lekker uitgebreid ontbijt zijn we om 09.30 uur weer op pad gegaan. De bedoeling was om de Ecovia do Algarve te volgen tot Sagres. Het begin ging goed maar toen moesten we volgens de kaart over een bruggetje door een lagune naar een spoorlijn om vandaar verder te komen. Tot het bruggetje ging goed maar toen moesten we over een dijkje met een heel smal fiets/wandelspoortje. Het was te doen alleen Joke was niet zo blij met mij!!! Echter bij de spoorlijn aangekomen konden we niet verder, en toen? Terug gaan was geen optie dus Frans en ik hebben de fietsen een stukje over het spoor geduwd en een stukje verderop weer over een dijkje (zonder pad, door de begroeiing) naar een doorgaande weg gebracht. Anderhalf uur en een hoop zweetdruppels later konden we weer verder. Al met al een hele onderneming. Die Ecovia hebben we gelaten voor wat het was en hebben de rest over "normale" wegen gefietst.
Om een uur of vier waren we in Sagres en hebben daar eerst een overnachtingen adres gezocht. Eerst zagen we een leuk 4 sterrenhemel maar die dame vroeg zonder blikken of blozen 140 per kamer, niet dus.
Nu zitten we in een appartement voor 35 euro per kamer, slaapt net zo lekker. Toen eerst maar een drankje gedaan en daarna lekker gebadderd en straks maar een hapje eten en wellicht ook nog een drankje.
Morgen gaan we naar het meest zuidwestelijke punt van Europa en dan gaan we noordwaarts op weg naar Lissabon.
Tot nu toe hebben we al 165 km gedaan, lijkt niet zo veel in 3dagen maar we hebben de tijd en wel ontzettend genoten.

Groetjes,

De fietsers

• 07 Mei 2012 - 20:17

Anja...:

Hoi luitjes zo de eerste km zitten erop en het weer is prachtig lekker hoor.
    Wel kinderachtig dat ze dat fiets/wandelpoortje zo smal hebben gemaakt ....heb zweetdruppels gekost vocht word s,avonds weer aangevuld dus opgelost niet piepen hoor (LOL)
    Een goede nachtrust en morgen op naar Lissabon geniet lekker...
    de gr uit het koude Gouda Anja en Willem X