Bim bam - Reisverslag uit Vasiládes, Griekenland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Bim bam - Reisverslag uit Vasiládes, Griekenland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Bim bam

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

28 Mei 2017 | Griekenland, Vasiládes

Hallo volgers

Gisteren niet op gelet bij onze pizzeria met rooms maar het stond naast de kerk. Nu is het vandaag zondag dus net als vorige week om zeven uur bim bam en dat voor een aantal minuten, om half acht nog een keer nu dan ben je wel klaar met slapen. Deze kerk had nog een verrassing voor ons. Er was een luidspreker die alles buiten mee liet genieten. Om half tien toen wij weg gingen was het nog niet klaar. Wel handig voor dorpelingen die konden vissen in zee en gelijk de dienst mee luisteren.
Afijn wij weer op route, de kust weg naar Palairos. Een schiterend stuk alleen wel met klimmetjes tot 10 %. Ergens een lekker ontbijtje genuttigd en toen weer verder. Hier op deze wegen lopen zelfs de koeien los op de weg, altijd leuk om te zien, en verder natuurlijk geiten en schapen.
Op een gegeven moment fietste we langs een meer en hebben we pelikanen gespot. Ik wist niet eens dat ze hier bestonden.
Bij de tunnel aangekomen werd ons busje snel geregeld en konden we aan de laatste 15 km beginnen. Eerst nog klimmen maar nu zitten we weer in een leuk dorp Kanali aan de zee.
Nu even douchen en dan het dorp maar weer in voor een hapje en een drankje.
Ook hier was het vandaag lekker warm met 28 graden maar nu zijn er weer donkere luchten

Tot morgen
Ton en Els

• 28 Mei 2017 - 18:19

A.v.K.-V.:

Hallo Els en Ton,
    Bedankt voor de mooie fotos,
    En omdat jij schreef over die pizzaria kreeg ik er ook trek in en heb dus vandaag pizza gegeten
    lekker hoor.
    Ja en wat een pech als je zo vroeg wakker wordt gemaakt door het luiden van die kerk klokken
    maar ja ,, De morgenstond heeft goud in de mond ''en hoop dat je dat bedenken kon
    hier vandaag ook weer lekker weer net als bij jullie,fijn hoor
    En wens jullie een goede voortzetting van jullie fietstocht
    succes er mee en
    groetjes van A.v.K.-V

• 29 Mei 2017 - 09:02

Corrie:

zag vanmorgen een foto langskomen van een heerlijk ontbijt aan zee, zag er fantastisch uit zeg! Het mooie weer hebben we hier ook, maar die Griekse sfeer blijft toch altijd een beetje apart. Ik zag helemaal geen foto's van die pelikanen? Lekker fietsen maar weer, geniet ervan.

• 29 Mei 2017 - 15:40

Inja:

Ja het is mooi om te zien waar jullie uithangen, prachtige foto's en jullie genieten er wel van,
    mooi verhaal met die kerkklokken, maar tenslotte zijn jullie daar wel mee opgegroeid als echte
    Concordianen en wie wet helpt het tegen de buien on onweer.
    Vandaag is het hier heel erg benauwd, de beloofde regenbuien zijn ook uitgebleven, dus de
    tuin maar weer sproeien vanavond. Alles verdroogd anders.
    Zelf begiet ik me met bier en dat bevalt goed. Fijne voortzetting van jullie reis en veel plezier.
    Ze hebben daar ook grote slangen en landschildpadden, ik heb ooit eens een schildpad bij een boerderij afgegeven omdat ik dacht dat ie weg gelopen was, die Grieken dachten dat ik te veel op had, wist ik
    veel.
    Proost en geniet ze, Groet,
    Inja

• 29 Mei 2017 - 18:30

Joke:

Nou ik ben er weer hoop gemist van jullie maar uiteraard niet toen ik weg was

Nu de foto's bekeken ziet er allemaal goed uit
    Nog hele fijne dagen

Hoor er van als jullie terug zijn en voor nu proost ik drink
    een rosé op jullie fietstocht
    groetjes ook van Frans