Rustig - Reisverslag uit Toila, Estland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Rustig - Reisverslag uit Toila, Estland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Rustig

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

30 Mei 2018 | Estland, Toila

Hallo volgers
Weercijfer 9 ,wel heel de dag zon maar er stond wat wind en die hadden we soms ,zo’n 30 km tegen.

Wat doe je dan zo’n hele dag op de fiets. Nu eigenlijk niet veel.kijken naar de natuur zoeken naar nieuwe dingen een ooievaar op zijn nest of in de lucht, kraanvogels gezien een hertje een vogeltje hier en daar. Je praat wat samen en verder is je hoofd leeg. Zal ik schakelen of wacht ik nog even, daar denk je dan over. Lekker rustig alles. Ik heb honger nu dan stop je, ik wil drinken nu dan stop je ook. Lekker makkelijk allemaal en voor de rest gaan je voeten door op de pendelen en kom je er vanzelf.

Gisteren een leuke overnachting gehad in ons houten huisje. Je zou het geluid s’avonds van al die muggen moeten horen, dat is gewoon mooi. En verder is het stil alleen af en toe het ruisen van de wind. Heerlijk gewoon.
Van morgen een goed ontbijt, rijstepap met havermout voor Ton en daarna weer opweg.
Bij onze koffie stop kwamen we een stel uit Delft tegen met een camper, natuurlijk een praatje gemaakt. Daarna hebben we onderweg een orthodox nonnen klooster bezocht. Erg mooi daar maar helaas konden we niet de kerk in omdat er net een begrafenis aan de gang was. Jammer maar dat doen we dan maar in St Pietersburg.
Op een punt in de route konden we nog een zijstap doen, een slechte weg tussen 40 meertjes door. En die kans krijgen we maar een keer dus lekker hobbelen. Het was het allemaal waard.
Nu hadden we bij booking gezien dat er twee opties waren voor vanavond.
Een in de stad en een aan de kust. Nu, we zitten nu in een Spa hotel aan de Oostzee kust met een binnen zwembad, heerlijk wat baantjes getrokken en nu lekker eten.

Tot morgen
Ton en Els

• 30 Mei 2018 - 18:54

Joke:

Dus een perfecte fietsdag gehad mooi
    Lekker rustig, lekker eten en lekker drinken

• 31 Mei 2018 - 08:45

Cisca Van Der Star:

Geweldig Els en Ton, blijf het leuk vinden om jullie te volgen. Leuk geschreven en mooie foto's. Nog veel plezier.

• 31 Mei 2018 - 10:05

Inja:

Ik zie toch echt dat Ton een sjekkie staat te draaien, hij is het dus nog niet verleerd.
    Veel plezier en geniet ze
    Groetjes uit een donker en kletsnat Gouda (ook weer eens lekker)

• 31 Mei 2018 - 14:07

A.v.K.-V.:

hoi Els en Ton
    Heel leuk om jullie reisverslag te lezen en vooral wat jullie zoal op de fiets doen en begrijp dat het zo gaat
    en dat jullie weer een leuke dag hadden met mooie natuur
    bedankt ervoor
    doei gr van A.v.K-V

• 31 Mei 2018 - 19:07

Wies:

Heerlijk om jullie reis verslag te lezen. En leuke foto’s te zien.
    Het ga jullie goed zo te zien.