Helsinki - Reisverslag uit Vantaa, Finland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Helsinki - Reisverslag uit Vantaa, Finland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Helsinki

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

15 Juni 2018 | Finland, Vantaa

Hallo volgers

Weercijfer 9. Zon en nog eens zon. 25 graden

Twee dagen toerist gespeeld. Helsinki is een mooie stad met een levendige haven. Met een leuke markt voor toeristen eten en drinken en souvenirs. Er was ook een markt hal, net als in Rotterdam met allemaal eten. En drinken. We hebben daar rendier geproefd, was best lekker. Beetje zout maar goed te doen.
Her was er ook heel druk, de Finnen zijn zelf ook graag buiten met mooi weer en een heleboel toeristen. Jammer alleen dat er dan niet genoeg hotelkamers zijn, er was ook een groot congres, daarom hadden wij een hele dure kamer. Soms zit het mee en soms zit het tegen. We hebben er van genoten.
Ik wist niet dat er zoveel eilanden waren hier, we hebben een boottochtje gemaakt langs de kust tussen deze eilanden door.

Weetjes over deze reis.
De landen waar we doorheen fietste waren erg schoon, de mensen vriendelijk en de wegen overwegend goed te rijden. Hier in Finland rijd je bijna altijd over een fietspad maar ook in Rusland zijn we die tegen gekomen. In letland en Estland zie je ook vaak fietspaden bij de dorpen en steden.
Nergens hebben wij ons onveilig of niet welkom gevoeld.
We hebben 1488 kilometer gefietst zonder lekke banden of enig andere technisch mankement. Ook ons is het goed afgegaan zonder enig mankement. Ik merkte heel goed dat de lucht hier beter/ schoner is dan thuis.
Als vakantie land zou ik Finland aanbevelen, echt een mooie natuur en aardige mensen die net als wij graag buiten bezig zijn. Wandelen zeilen en niet te vergeten fietsen. Ik ben in nog geen ander land zoveel fietsers tegen gekomen als hier.
We zitten nu op het vliegveld te wachten om in te stappen naar huis. Aan alle mooie dingen komt een einde.

Wij zijn blij dat we deze reis hebben gemaakt. Riga was geen eindpunt maar een tussen stop in deze reis.

Bedankt voor alle reacties en tot volgend jaar.

Ton en Els
P.s. Ik ga zo proberen de laatste van de 150 foto’s erbij te zitten, anders doe ik dat morgen ochtend thuis.

• 15 Juni 2018 - 19:46

Corrie:

Goede reis naar huis, en nagenieten, straks met een mooi fotoboek. Ben benieuwd.

• 16 Juni 2018 - 06:02

A.v.K.-V.:

Hallo Els en Ton
    En aan alle fijne dingen komt een einde.
    Fijn dat jullie er zo van genoten hebben en ook dat het allemaal zo goed verlopen is
    en nu weer terug naar het leven van alle dag
    Hartelijk bedankt dat ik door jullie verslagen en foto's mee heb mogen genieten van jullie fiets tocht
    doei groetjes van A.V.K-V

• 21 Juni 2018 - 14:18

Rita:

Hoi Els en Ton,
    Ik vond het erg leuk om al die verhalen te lezen...geweldig om sommige dingen bijna voor me te kunnen “ zien “.
    Maar helaas, is alweer voorbij en ook weer aan het werk.
    Uitkijken naar de volgende vakantie