Fietspaden - Reisverslag uit Räpina, Estland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Fietspaden - Reisverslag uit Räpina, Estland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Fietspaden

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

26 Mei 2018 | Estland, Räpina

Hallo volgers

Ook vandaag schijnt de zon weer ongenadig op ons bolletje. Vanmorgen toen we om 7 uur wakker werden scheen hij al lekker en er is nu nog geen wolkje aan de lucht te zien.dit bij 25 graden of meer. Wij genieten er net zo van als jullie in Nederland, ook hier zou het nu rond de 20 graden moeten zijn.

Vanmorgen zijn we uit het hotel vertrokken op zoek naar onze route, het makkkelijks was om de A2 te volgen en dan kwamen we vanzelf op de route, nu was de A 2 wel een snel weg maar op zaterdag niet druk dus dat ging goed, daarna de route weer vervolgd heuvel op en heuvel af. Ons verveelt het nooit fietsen door de natuur. De wegen zijn gewoon goed te noemen en nooit druk. Wij hadden ons alles anders voorgesteld maar het is meer dan positief. De jongelui spreken allemaal Engels en vinden het ook leuk om te doen.
Vanmiddag zagen we rond lunch tijd een bordje café met mes en vork( die zijn hier niet veel te vinden) dus wij er op af. De allervriendelijkste dame die vloeiend Est sprak konden we wel uitleggen dat we geen koffie wilde maar met gebaren wel wat te eten. Zij naar de keuken en kwam terug met een kan water met citroen en bessen. Na tien minuten kwam ze weer uit de keuken met een heel verhaal en twee borden met ik weet niet wat erop.
Gewoon opgegeten en het was nog lekker ook, een toetje erbij en daarna nog iets van een taartje. Al met al lekker gegeten. En niet ziek geworden dus dat gaat goed.
De middag hebben we door getrapt tot in Rapina waar we een hotel hebben, maar goed dat we gebeld hadden want het is nu vol. Er is in dit dorp een festival op het plein waar we echt even moeten gaan kijken, biertje?
Ik denk dat het wel gaat lukken om de avond gezellig door te komen.
Wat ik nog wel wil vertellen. Elk dorp heeft echte fietspaden binnen hun gemeente grenzen, niet dat wij er altijd op fietsen maar ze zijn er wel. Ook goed geasfalteerd en zonder kuilen. Toch leuk voor alle kinderen die hier moeten leren fietsen.

Zo nu naar het plein
Tot morgen
Ton en Els

• 26 Mei 2018 - 16:19

Inja:

Hallo vakantiegangers,
    Ik geniet van jullie verhalen, geweldig.
    Ik mis alleen de foto's, hebben jullie geen gemaakt (gisteren ook al niet)
    of ligt het aan mijn PC? Het is hiet bloedverziekend heet, niet leuk meer,
    zit de meeste tijd binnen of op de fiets, weg uit mijn tuin.pfft.
    Veel plezier op het festival enne .... proost !!
    gr&lfs
    Inja

• 26 Mei 2018 - 21:06

Joke:

Altijd anders als je verwacht dus, maar ook weer altijd een feestje zo’n fietstocht.
    Terwijl ik dit tik liggen jullie al lang op een oor,hi hi
    En als je dit leest ik.
    Hier is het gewoon lekker warm,morgen de BBQ aan als jullie fietsen.
    Gaat wel lekker als ik alles goed lees
    nog veel mooie km. Gewenst