1530 km - Reisverslag uit Constanţa, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu 1530 km - Reisverslag uit Constanţa, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

1530 km

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

06 Juni 2019 | Roemenië, Constanţa

Hallo volgers

Wat een schitterend pension hadden we gisteren en dat in een dorp van niets. In het er bij horende restaurant een traditioneel gerecht gegeten, een soort stoofpotje was erg lekker. Vanmorgen een veel te groot ontbijt gekregen.
Rond negen uur weer op weg onder het geluid van de kerk klokken. Het is hier nu Hemelvaartsdag, niet dat we er verder veel van hebben gemerkt. Behalve dat we vanmorgen al een aantal mannen zagen die voor tien uur al aardig dronken waren.
De zon scheen lekker en we waren snel op de route. We hadden van die lange klimmen maar dan niet meer dan 5%. lekker vals plat dus. We reden langs hele grote graanvelden en nog grotere velden met zonnebloemen. Best gezellig op een niet al te drukke weg. Toen moesten we langs de grootste olie raffinaderij van Roemenië.
Daar hing een lekker luchtje zullen we maar zeggen.
Het eind doel kwam steeds dichter bij. Eerst langs de kust badplaats Mamaia daar zijn heel veel appartementen die nu gebouwd worden ( kosten nieuw €40.000) ook hier komt het toeristen seizoen net op gang. Veel ouders met kleine kinderen.
Wel zie je hier ook buitenlandse toeristen met bus of camper. Veel Engelse en Duitsers en een verdwaalde Chinees.
Tijdens onze hele tocht 3 Nederlandse campers gezien en 1 Nerderlands stel op de fiets gesproken.

Nu gaan we in de stad kijken
Tot morgen
Ton en Els

• 06 Juni 2019 - 15:32

Tante Annie:

Hoera en nu zijn jullie dus in Constanta en het was zeker wel geweldig om de zee te zien.

En fijn met de zon, heel mooi ook de foto waar jullie samen met de fiets op staan, en nu dus een gezellige avond met lekker eten
    doei groetjes en tot morgen

• 07 Juni 2019 - 08:46

Corrie Nobel:

Wederom mooie foto's, die stranden zien er ook wel aanlokkelijk uit.
    Wil je voor ons vast zo'n appartementje reserveren? Dan kraken we ff een bankie en gaan we vakantie vieren aan t strand. Moet het wel iets minder regenen.
    Ondanks al die regen en onweersbuien hebben jullie toch wel een aardig kleurtje.

Met heel weinig toeristen waan je je tenminste echt in het buitenland.
    Zou niet goed zijn als je alleen maar Nederlands hoort praten.

Volgens mij ben jij vandaag jarig Ton, van harte gefeliciteerd!
    Geniet van vandaag.

• 07 Juni 2019 - 22:26

Willem De Bruijn:

internetproblemen ? ik mis de blog van vrijdag, hopelijk heeft het mooie weer doorgezet, vandaag een telefoontje van Ton Steen gehad aangaande 15 juni Haringhappen, zou ik eventueel ??? Ja is goed maar niet vanaf 14.00 uur. oke wordt geregeld

• 07 Juni 2019 - 22:34

Willem De Bruijn:

kon op de een of andere manier vorig bericht niet afmaken, de vraag was of jullie dan al terug zijn, heb zelf geen idee. zo ja, dan zal enige assistentie op die dag welkom zijn, zo niet dan komen we er ook wel uit, blijf je vooral vermaken, hier draaien we er altijd wel een punt aan, mooie kilometers met mooi weer toegewenst