Met de wind in de rug en dank aan de EU - Reisverslag uit Ópusztaszer, Hongarije van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Met de wind in de rug en dank aan de EU - Reisverslag uit Ópusztaszer, Hongarije van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Met de wind in de rug en dank aan de EU

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

21 Mei 2019 | Hongarije, Ópusztaszer

Hallo volgers
Het is toch wel mooi om te zien waar het EU geld naar toe gaat. Want laten we eerlijk wezen ook hier op de poesta hoef je niet van kuil naar kuil te rijden maar wil je ook wel een glad wegdek. En wat denk je van een fiets pad langs die weg.
We hebben echt Al weer 2 dagen fietspaden waar we af en toe gebruik van maken.
Het landschap blijft verrassend, wij dachten dat de poesta leeg en dor zou zijn maar het is hier hartstikke vruchtbaar met hele grote mega boerderijen en van die kleine keuter boertjes met heel veel rotzooi.
Vandaag door een natuur reservaat gefietst met windkracht 5 in de rug, dat ging best goed. En toch onderweg heel veel vogeltjes gezien. Waaronder zilverreigers en een purperreiger.
We moesten ook met een pontje over maar wat doe je als hij aan de andere kant ligt?
Wachten of proberen de aandacht te trekken. al met al duurde het een half uurtje eer de pont er was.
Maar dan heb je ook een privé vaartje. Kostte wel 0,60 pp
Vandaag 110 km gefietst met een gemiddelde van 19,3 km per uur. Schoot dus lekker op met die wind in de rug. Voor de overnachting was het ff zoeken.In het boekje stond een pension vermeld, wij het gevonden, was het gesloten (al heel lang) Maar Google bracht uitkomst, we moesten wel 3km terug fietsen maar zitten nu in een heeel schoon pension met een strenge bazin. Schoenen uit voor je verder naar binnen mocht en, voor het eerst in Hongarije een registratieformulier invullen. Maar morgenochtend gaat ze wel om 8 uur eitjes bakken voor Ton.
We zijn nu gebadderd en gaan het plaatselijke restaurant maar eens bezoeken.
Tot morge

Els en Ton

• 21 Mei 2019 - 16:36

Joke:

Bofkonten lekker windje mee.
    Dan lukt zo’n afstandje wel fijne avond maar weer
    Joke

• 21 Mei 2019 - 17:40

Corrie:

Dat verandert alles. Nu weet ik in ieder geval dat ik donderdag niet moet stemmen op een partij die ons naar de Nexit leidt. We moeten gewoon in de EU blijven.
    Goed weertje? Lekker genieten.

• 21 Mei 2019 - 18:00

Tineke :

Nou dat schiet idd lekker op wk 5 in de rug.
    En vanavond maar een lekker drankje op nemen.
    Geniet ervan

• 21 Mei 2019 - 18:31

Willem De Bruijn:

dag jongelui, vraagje: waar betaal je mee in Hongarije ? En zeg nou niet met geld.