Wat denk je - Reisverslag uit Paleizencomplex in Peterhof, Rusland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Wat denk je - Reisverslag uit Paleizencomplex in Peterhof, Rusland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Wat denk je

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

03 Juni 2018 | Rusland, Paleizencomplex in Peterhof

Hallo volgers

Weercijfer 9 zon en nog eens zon. 23 graden.
Het was best toeven in ons mini-hotel. Een goede kamer met een ruime badkamer. Wat hier makkelijk is dat er in de badkamer buizen verwarmd zijn waar je de handdoek op kunt voorverwarmen. Nu kun je daar ook prima een wasje van fietskleding op drogen. Dat was vanmorgen dan ook weer droog.
Na een sjiek ontbijt wat ik niet zo lekker vond, gebakken ei met worst en een broodje gevuld met rijst en andere dingen.
gingen we rond half negen opweg naar Peterhof. Gisteren zijn we niet in een keer door gefietst omdat het nog 23 km was naar Peterhof. En we er al ruim 70 hadden gedaan. Achteraf hadden we beter door kunnen fietsen want het ging lekker en snel. En dan hadden we meer tijd gehad om het paleis te bekijken. Maar de overnachting was al geboekt en kon niet meer geannuleerd worden. Het was vanmorgen wel rustig rijden hier naar toe. In het boek waarschuwde ze voor de drukte hier maar dat viel alles mee. We zijn nog een paar keer gestopt om foto’ste maken.o.a. Van een monument uit de oorlog wat je hier heel veel langs de kant van de weg ziet.in deze streek is in de tweede Wereldoorlog heel veel gevochten en daar zie je overal de herdenkingsplaatsen van.
De weg hier naartoe ging hoofdzakelijk dalend dus dat was erg makkelijk. Om half twaalf waren we dan ook al bij de tuin voor het Petershof. We wilde er met de fiets een foto maken. Eerst mocht het niet maar toen we vertelde dat we op de fiets uit Riga kwamen en alleen een foto wilde maken bood hij aan om het te doen. Ons hotel hadden we al gevonden, het heeft echt voordeel als je bij booking.com boekt. We zitten tegenover de tuinen en betaalde echt niet veel. Inclusief ontbijt €52 dat was een vette korting.
Vanmiddag hebben we de tuinen bekeken, wat een pracht en praal maar ook erg druk. Het duurde een uur voor we de tickets hadden. Maar tot bij zeven uur rond gelopen. Alleen maar buiten omdat het best mooi is daar.
Zitten nu bij het hotel op het terras een biertje te doen in het zonnetje. De menu kaart hebben we al bekeken en het gaat helemaal goed komen vanavond
Morgen het laatste stukje naar St. Petersburg en daar blijven we dan een paar dagen om toeristje te spelen. We hebben dan nog plm 8 fietsdagen nodig tot Helsinki, dus tijd zat.

Tot morgen
Ton en Els

• 04 Juni 2018 - 10:29

Joke:

Heerlijk weer, jullie boffen en best wel snel in Petersburg.
    Heel veel plezier daar,lijkt me prachtig
    Groetjes ook van Frans

• 04 Juni 2018 - 10:42

Corrie:

Inderdaad veel pracht en praal, mooie foto’s.
    Geniet van St Petersburg. Wij genieten lekker weer mee.

• 04 Juni 2018 - 15:52

A.v.K.-V.:

Hallo Els en Ton,ik heb weer genoten van jullie verhaal en fijn dat het steeds zulk lekker weer is en
    alles goed gaat.Fijn van de tuinen genoten ook leuk
    En vanavond een goed vooruitzicht op een pilsje een lekkere maaltijd en fijne slaapplaatsen, super toch
    voor morgen weer goede fiets tocht en geniet van St Petersburg
    groetjes A.v.K-V

• 04 Juni 2018 - 15:56

A.v.K.-V.:

O,Ja nog even een complimentje voor de mooie fotos ik heb ze bekeken en ervan genoten
    SUPER
    gr A.v.K-V