Regen - Reisverslag uit Monsaraz, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Monsaraz, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Regen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

21 Mei 2012 | Portugal, Monsaraz

Hallo allemaal,

Toen we gisteren opstonden regende het maar na het ontbijt werd het weer droog maar wel fris. Snel de route gevonden en het begon lekker met wat dalen. Er stond wel een stevige wind die we de eerste 30 km tegen hadden. Helaas kregen we onderweg tot twee keer toe een bui regen te verwerken, de tweede zelfs met onweer en heftige windstoten. Gelukkig konden we schuilen bij vriendelijke mensen onder een afdak (ze waren toch niet thuis) Daarna reden we weer zuidwaarts en hadden we de wind weer mee. Een lunch vinden was een lastig verhaal. In de weinige dorpen die we onderweg tegen kwamen was geen winkel of restaurant te vinden. Gelukkig hadden we nog wat noodvoorraad dus zijn we de dag wel doorgekomen. Het laatste stukje naar Monsarasz was heeeeel steil omhoog maar we zitten in een prachtig hotel net buiten de stadspoort. Het is een heel mooi historisch stadje boven op een berg van 350 meter. We gaan nu even lekker ontbijten en dan weer op weg naar het zonnige zuiden.

Groetjes

De fietsers

• 21 Mei 2012 - 07:51

Corrie En Leon:

So dat wil je niet hebben op de fiets. Is het nu wel weer beter of doen de weergoden nog meer van die nare voorspellingen? Hier denk ik dat het opknapt, zaterdag was schitterend weer, zondag regen maar wel warm, en nu schijnt het zonnetje en het is echt niet koud. Klagen doen we niet.
    Genietze nog en we lezen je weer.
    Dikke kus

• 21 Mei 2012 - 09:38

Eelco:

Hoi daar,

Zo te zien, wordt het weer de rest van de week top! Hoop dat jullie het erg naar je zin hebben. Succes met de laatste kilometers deze week!
    groeten, Eelco

• 21 Mei 2012 - 16:38

Cisca:

Bij jullie regen maar hier eindelijk de zon, kunnen voor het eerst buiten eten en dat doen we dan ook. Sterkte en plezier met het fietsen en met elkaar.