Rustige dag - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Rustige dag - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Rustige dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

12 Mei 2012 | Portugal, Lissabon

Hallo allemaal,

Vandaag een makkie, na het ontbijt zijn we om een uur of 9 vertrokken. Gisteren naar het hotel toe ging lekker hard naar beneden dus vanmorgen begonnen we met een klim van........ 10 procent. Toen we die eenmaal overwonnen hadden ging het hoofdzakelijk naar beneden naar de pont toe. Het was slechts 30 km. De pont ging om 13.00 uur dus ff wachten. De overtocht duurde een kwartiertje en toen stonden we gelijk ook in het centrum. Daar aangekomen op het eerste beste plein (en duurste) wat gegeten en gedronken. Hier was ook de VVV dus hebben we daar gelijk een hotel geregeld voor 3 nachten in de buurt. Na 5 minuten fietsen het hotel gevonden en het is echt midden in het centrum op een centraal plein. We vielen met onze neus in de boter want er is hier een of ander festival op het plein en dat duurt nog tot morgen. Beneden het hotel is een terras dus we zitten eerste rang.
Morgen is het plan om met een hop on hop off bus een tour door de stad te maken om zo alle bezienswaardigheden te bezoeken. Maandag zien we wel hoe we de dag door komen maar er is hier zat te zien/doen dus dat komt wel goed.
Dinsdag gaan we dan weer op weg, eerst terug naar Setubal en dan het binnenland in.
Ik weet niet hoe het in Nederland is maar hier is het weer best aardig, lekker zonnig en 30 graden.
Voor alle moeders fijne Moederdag morgen.

Groetjes,

De fietsers

• 13 Mei 2012 - 10:27

Leon En Corrie:

Hey sportievelingen, we zijn weer thuis dus ff in de gelegenheid om jullie te volgen. leuk om te lezen, vooral omdat ook wij samen in (bijna) al die plaatsjes zijn geweest. Heel veel plezier daar en doe je best in het Portugees, als het niet lukt kom ik wel even tolken, dan ga ik bij jullie achterop voor de rest van de reis, toch???? Oh trouwens, zeilen op de Atlantische oceaan vanuit Portimao is echt geweldig, maar daar zijn jullie al voorbij. Zeilen op de Ionische zee tussen de prachtige Griekse eilandjes is ook schitterend, boven verwachting een schitterende vakantie, nu op naar ons feest, die gaan jullie missen, jammer. Spreek je snel, boa viagem, ate à Vista

• 13 Mei 2012 - 11:57

Sonja Van Wensveen:

hoy fietsers, jammer van de pech die jullie steeds weer lijken te hebben. en dan volgens mij ook nog van een persoon zoals ik begrepen heb. verder nog veel fietsplezier en mooi weer, het is daar beter als hier. groetjes....................

• 13 Mei 2012 - 19:53

Cisca:

Hoop dat het nu lukt, heb al twee keer geprobeerd om iets te plaatsen. Joke hoe gaat het met je voet/enkel/knie? Ik weet niet meer waar je last van had. Groetjes Jan en Cisca voor jullie vieren.