Van dorp naar dorp - Reisverslag uit Abrud, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Van dorp naar dorp - Reisverslag uit Abrud, Roemenië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Van dorp naar dorp

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

24 Mei 2019 | Roemenië, Abrud

Hallo volgers

Vanmorgen onze route weer vervolgd na een niet al te uit gebreid ontbijt, maar je kan niet alles hebben.
De route gaat van dorpje naar dorpje langs weg 74 dit omdat er niet veel andere wegen zijn. Het ene dorpje is wat verzorgder dan het andere maar overal een kerk of twee en een dorpshuis. Altijd een speeltuin en over al maaien ze het gras. Dat is hier ook volks sport nummer 1. De huizen zien er ook het zelfde uit als in Hongarije. Met dit verschil dat de huizen in Hongarije dichter op de weg stonden. In dit gebied waar we nu zitten valt er nog al eens regen en hebben de huizen een geul van een meter breed voor de deur zodat de boel niet onderloopt. Waar ze dan gelijk klein vee laten lopen.
Vanmorgen was het lekker fietsen met een zonnetje en een wolkje.
Rond het middag uur begonnen we met een lange klim van 12km naar 750 meter. Het eerste stuk was zwaar maar te doen.
Toen begon het te spetteren. Eerst nog geen gele jas aan maar op een gegeven moment moest dat heel snel. We hebben nog geschuild in een boeren schuur maar het bleef regenen.
Afijn ik kreeg een deja vue van een aantal jaren terug in Italie.
Net zulk werk boven was het weer even droog. Maar ook naar beneden was het knap nat en dan wordt je toch koud.
Van binnen is de jas nat van zweet en van buiten nat van de regen.
Maar toch genoten van de klim en de afdaling, alleen konden we niet zo hard omdat er veel water over de weg liep.
Nu weer in een pension lekker gedoucht en zo een hapje eten en drinken. En de zon schijnt ook weer.
Tot morgen

Ton en Els

• 24 Mei 2019 - 17:00

Tineke Mak:

Zooooo respect voor jullie.
    Ben blij dat jullie er zelf van genieten.
    Zelf zou ik met een elektrische fiets er heeeeel misschien
    Achter aan gaan.
    Geniet lekker

• 25 Mei 2019 - 06:19

Jeroen :

Wow. Wat moet deze reis jullie een gevoel van vrijheid geven. Lekker sportief bezig, iedere dag is een nieuw avontuur. Jammer dat het weer wat tegen zit, maar ach.....dat mag de pret niet drukken. Goede reis verder.

• 25 Mei 2019 - 14:47

A.v.Kersbergen-Vianen:

hallo Els en Ton,
    Ik heb zojuist een antwoord geschreven maar staat bij Net Niet van 22 mei,dus even daar kijken
    en genieten jullie er maar lekker van
    succes verder A.v.K.-V.