Shell helpt - Reisverslag uit Zelenogorsk, Rusland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Shell helpt - Reisverslag uit Zelenogorsk, Rusland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Shell helpt

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

06 Juni 2018 | Rusland, Zelenogorsk

Hallo volgers

Weercijfer 5,5. Wolken zon wind en een buitje. 17 graden.

Vanmorgen uit een fris Petersburg vertrokken. Best wel veel bekijks als je langs de Kathedralen en de Hermitage fietst. De tocht door de stad was 15 km lang en erg leuk om te doen. Eerst over de bruggen en langs het fort met de driemaster die als restaurant dienst doet. Daarna kwamen we langs het oude voetbalstadion van Zenit St.Petersburg ,waar volgens Ton van Advocaat coach was geweest. Daarna langs het nieuwe stadion waar het WK voetbal wordt gehouden. Je ziet overal in de stad dat ze alles netjes aan het maken zijn voor het voetbal, plantjes in de perkjes hekjes verven en zo al. Daarna hebben we het nieuwe prestigieuze gebouw van St.Petersburg gezien. 462 meter hoog. Wat een bouw terrein was dat er naast waren ze ook nog een groot gebouw aan het bouwen. Al gauw werd de bebouwing minder.
Wij gingen van de weg af een bospad op. Erg leuk om te fietsen. Met uitzicht op zee. Af en toe een paar meter lopen door rul zand. Op een gegeven moment het pad geblokkeerd door een om gevallen boom. Je kon er over heen. Iets verder weer een boom over het pad maar daar was een man met een zaag bezig. Iets verder was de boswachter bezig met een zaagje van 10 cm een tak af te zagen. Leuk om te zien en hij kon er zelf ook wel om lachen.
Bij het volgende dorp gingen we weer naar de weg, daar zagen we een shell benzinepomp, hier hebben ze allemaal een Deli2go bij waar je goede koffie hebt en een lekker broodje. Zitten we net te lunchen gaat het toch hozen. Niet normaal. We zijn maar even wat langer blijven zitten. Na drie kwartier was het bijna droog en zijn we weer op pad gegaan met een regenjas aan. Na tien minuten was het helemaal droog. De rest van de middag heeft het nog twee keer gedreigd maar dat mag geen naam hebben.
Het was leuk fietsen hier, rustig met meestal uitzicht op zee en heel veel over een fiets/ wandelpad.
We zitten nu in een dorp waar veel kuurhotels zitten. Wij zitten in een heel groot Spa hotel. Leuk als je binnen komt dan fluiten er allemaal van die nep vogels, daar wordt je vast rustig van.
Nu onder de douche en dan eten.

Tot morgen

Ton en Els

• 06 Juni 2018 - 16:42

Inja:

Hallo globetrotters,
    Geweldig om al jullie verhalen te lezen en foto's te zien.
    zo maak ik het ook (een piep) klein beetje mee, maar dan
    zonder te fietsen, het kan niet makkerlijker.
    Vandaag zijn hier diverse mussen van het dak gevallen en morgen
    nog meer, geen weer voor een blanke.
    Veel plezier onderweg en blijf schrijven, ik vind het super.
    Groetjes en voor Ton morgen : een welgemeend van harte
    gefeliciteerd en nog
    vele Jaren !!
    Groetjes,
    Inja

• 06 Juni 2018 - 17:24

Joke Laan:

Nou de laatste etappe, een dag of acht hè.
    En O jee in Finland wel aardige wijn Els maar niet te betalen, dus nog even doorbijten.
    Hele fijne dag morgen, Ton alvast gefeliciteerd.

Heerlijk als je jarig bent onderweg op de fiets
    Groetjes

• 06 Juni 2018 - 17:59

Corrie:

Mag vanavond werken en tussen twee koffierondes door even lezen en schrijven. Geweldige verhalen, je hoeft niet eens de foto’s te bekijken om er een beeld bij te krijgen, maar de foto’s maken het plaatje toch compleet. Ik lees jullie morgen graag weer. Fijne oudejaarsavond Ton.

• 06 Juni 2018 - 17:59

Corrie:

• 07 Juni 2018 - 17:45

A.v.K.-V.:

Hoi Els en Ton,
    Allereerst Ton van Harte gefeliciteerd met je verjaardag, want als ik het goed begrepen heb ben je vandaag
    jarig en wens en je nog veel goede gezonde jaren toe samen met Els kinderen en kleinkinderen.
    En dat je nog maar veel fietstochten mag maken, en ga het vanavond maar een beetje vieren
    Ik heb weer genoten van jullie verhaal en kijk al weer uit naar het volgende
    doei groeten van A.v.K-V