bijna in Rusland - Reisverslag uit Braniewo, Polen van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu bijna in Rusland - Reisverslag uit Braniewo, Polen van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

bijna in Rusland

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

27 Mei 2015 | Polen, Braniewo

Hallo allemaal,

Gisteren geen internet. De eerste kilometers gisteren waren nog wel leuk de stad uit Bertje op door het bos. We zagen nog een marter oversteken. De volgende 60 km noordwaarts waren saai. Noordwestenwind schuin tegen en niet al te warm. Daarna rechtsaf weer de bossen in heuvel op en af. We hadden die morgen al een overnachting geregeld via de receptie van ons city hotel want dat moest van te voren gereserveerd worden, het was in een cultureelcentrum in een oud slot in Dzierzgon. Na een ritje van 108 km daar aangekomen en het slot al snel gevonden. De dame zat al op ons te wachten en na haar administratie, alles nog met pen en papier, bracht ze ons naar pokoje 2, op de tweede verdieping van dat hele grote slot. Het was dus een ...... Eind sjouwen met de tassen. De fietsen mochten ook binnen slapen. Deze overnachting kostte toch wel 60 zloty (15 euro) We zijn toen in de plaatselijke pizzeria wezen eten, iets anders was er niet, daarna nog even in de plaatselijke drank sklep (winkel) een biertje gehaald en toen vroeg naar bed. We waren wel de enige gasten dus. Er was geen ontbijt maar een winkeltje vlakbij was om 6 uur al open dus daar wat broodjes en beleg en sap gekocht voor ons ontbijt. Daarna weer op weg richting Rusland. Vandaag wel een leuke rit met wel weer die frisse noordwesten wind. Na ff 30 km in Elblag aangekomen, een leuk gerestaureerd stadje, daar voor het eerst sinds 2 dagen weer eens een lekker bakkie koffie gedronken. 40 km verder in Frombork bij de Oostzee aangekomen. Toen zijn we nog 10 km verder gegaan naar Braniewo om te overnachten. Langs de route al snel een hotel gevonden. Wat een luxe op 10 km van de Russische grens. In dit hotel is een bar, een restaurant, een spa, een gym, een sauna en een zwembad met jaccuzzi. En dat alles voor € 55,99 inclusief ontbijt. Eerst ff een drankje gedaan en toen lekker even zwemmen en in het bubbelbad. We zijn even een rondje wezen lopen door het stadje en toen hier wat gegeten en gedronken en dit verslag geschreven. De jongen van de receptie bracht net nog een biertje, goeie goser, en dan nu lekker slapen en morgen naar de Russen.
Ps vandaag " maar". 86 km gedaan.

Groetjes,

Els en Ton

• 27 Mei 2015 - 23:02

Corrie Nobel:

Denk dat Rusland wel heel wat anders is dan bijvoorbeeld Polen, althans de mensen zelf, zo is onze ervaring van een aantal buitenlandse vakanties. Eksel wel genieten van zwemmen en bubbels, wie weet wanneer je de kans weer krijgt. Geniet ervan, deze dame gaat maar weer eens slapen. Groetjes van ons.