onweer - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu onweer - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

onweer

Door: ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

15 Mei 2013 | Spanje, Fuente de Cantos

Goedemorgen,

Nu hebben we weer verbinding, gisteren uit Almaden vertrokken met zonning warm weer. Al snel de 3 italiaansee pelgrims ingehaald, een van hen weegt 150kg en fietst niet zo snel. Het fietsen ging lekker heuvel op heuvel af. In de middag zagen we steeds meer dreigende donkere wolken verschijnen. De Piet Pelleboer Paulusma had 's morgens op het nieuws verteld dat het droog zou blijven! Niet dus. We hoorde steeds meer onweer om om 4 uur vielen de eerste druppels en toen steeds meer en natuurlijk nergens iets in de buurt om te schuilen. Na een uurtje werd het weer droog en waren we ook op de geplande plaats van bestemming, Caldera de Leon. Hetzal wel aan de naam liggen maar het enige hotel wat ze hadden bleek al maanden gesloten te zijn, beetje jammer. Na een beetje rondvragen konden we naar een plaatsje 5 terug de verkeerde kant op of 17 km verder de route volgen. Toch maar voor het laatste gekozen en om 19.00 uur waren we dus hier, eerst bij een pelgrims herberg maar die bleek dit jaar gesloten te zijn. Een vriendelijke jongen heeft ons toen een ander hostal gewezen aan de andere kant van het stadje natuurlijk.
Wat gedronken, gebadderd, restaurant gezocht en gegeten en vroeg naar bed. Nu ontbeten en zometeen weer op weg. Alleen is het weer niet zo, bewolkt en af en toe spetters. Maar we gaan tocmaar een poging wagen.

groetjes

Els en Ton

• 15 Mei 2013 - 14:04

Joke:

Hallo nou het zit niet altijd mee maar bij jullie is het in ieder geval wel warm toch?
    Wij zijn weer thuis ik ben zondag gevallen op een bospad jammer hoor het ging juist zo lekker we waren op de helft.
    In Lubeck een dag rust genomen maar mijn knie wilde niet meer.
    Dus een treinreis geboekt voor dinsdag dat ging prima in de ochtend 10 uur gestart en in de middag om 5 uur thuis
    Groetjes en nog veel plezier blijven jullie volgen.
    Frans en Joke

• 15 Mei 2013 - 16:39

Leon En Corrie:

Tja, dat kon natuurlijk niet uitblijven na die belachelijke hitte, beetje onweer voor wat koelte en een buitje voor t stof. In die landen is dat maar ffe, en zit je zo weer op de 30 graden toch? Wat is er trouwens mis met de naam Leon? Je moet natuurlijk wel de goeie opzoeken.
    Plezier nog, kus van ons.