Treintje - Reisverslag uit Alcaraz, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Treintje - Reisverslag uit Alcaraz, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Treintje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

12 Mei 2011 | Spanje, Alcaraz

Hallo Allemaal
De aardbeving heeft er hier toch meer ingehakt dan dat wij gisteren dachten. De tv gaat hier over niets anders en spanjaarden vragen of jij het ook hebt gemerkt. Maar hier is dus echt niets kapot gegaaan hoor.
Vanmorgen zaten we om negen uur al weer op de fiets. Lekker windje in de rug en het ging ook weer een beetje de heuvels (wel hoge ) in. Na dertig km kwamen we weer eens op een via verde en konden we weer treintje spelen. Deze bracht ons in ruim 40 km wel alvast naar 1000 meter. En zo als jullie ook weten kon de trein niet stijl klimmen dus hoefde wij dat ook niet. Alleen gaat hij wel door tunnels. En deze hadden soms helemaal geen licht en dan is het toch aarde donker hoor. Maar ja je moet wat en anders is het toch wel erg klimmen. De zaklamp die we bij ons hebben kwam dus wel van pas.
Om half vier waren we al hier maar dit is weer zo'n geval van wel of niet doorgaan. Er was op 10 km klimmen nog een eenvoudige hostal en als die er niet meer was dan moesten we nog ruim 25 km.En vet klimmen. Na de voorige keer ben ik nu iets voorzichtiger en blijven vannacht maar in dit heel oude leuke dorp en gaan morgen weer verder.

Jan nog van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag

Els en Ton

• 12 Mei 2011 - 20:05

Joke:

Toch nog verstandig aan het worden maar ja aldoende leer je toch
    Gaat het een beetje of heb je nog wel eens een puf nodig daar in de bergen? En ja die aardbeving is echt heel heftig dat heb je dan niet zo door op de fiets, wat ook wel weer prettig is.
    Groetjes Joke

• 13 Mei 2011 - 09:01

Ina:

mooie foto's weer ziet er echt schitterend uit daar.
    even een vraagje fietsen jullie naar het aardbevingsgebied toe of juist verder er vandaan?? mijn topo is niet zo best dus ik heb geen idee waar jullie zitten en waar de rampplek is.
    zou wel spectaculaire foto's geven als jullie die kant op gaan.
    gaat trouwens wel weer snel he nog 9 dagen en dan zit de tocht er al weer op.
    succes met de volgende beklimmingen en veel fiets plezier.
    groetjes ina

• 15 Mei 2011 - 18:49

Marrie En Jan:

Het was leuk dat je ondanks het afzien toch nog de gelegenheid had om even te bellen, als jullie terug zijn kunnen we daar nog altijd een borrel opnemen. Al lezende is het geen gemakkelijke route die jullie dit jaar hebben gereden maar de moraal is hoog en het zwaarste gedeelte achter de rug en nu free-wheelend naar de eindbestemming, en hou vol tot aan de eindstreep. Groetjes en tot ziens.