Cadootje - Reisverslag uit Vantaa, Finland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Cadootje - Reisverslag uit Vantaa, Finland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Cadootje

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

13 Juni 2018 | Finland, Vantaa

Hallo volgers

Weercijfer 8 zon en nog eens zon af en toe een heel klein wolkje. Windje mee en ruim 20 graden.

Vanmorgen met een zonnetje op weg gegaan voor onze laatste rit. Vanaf Sint Petersburg reden we een nieuwe route/ gps track naar Helsinki. We mogen best zeggen dat die Duitse heren er goed werk van hebben gemaakt. Niet om steden en dorpen heen maar er gezellig door heen. Ook onze laatste etappe was echt een cadootje. Het ene mooie uitzicht na het andere. We reden steeds langs de kust. Dat zijn hier van die mooie baaien die heel ver land inwaarts gaan. Er is altijd wat te zien. Ook zijn er heel veel voorzieningen langs de weg te vinden.heerlijk om zo een land door te trekken.
Voor de lunch hadden we een Grieks restaurant uitgezocht. Wij wat van de lunch kaart uitgezocht en wat sla uit de salade bar gehaald. En wachten en wachten, nu was het wel druk maar op een gegeven moment zagen we dat mensen na ons al hun eten hadden en wij nog steeds wachten. Toch maar eens gevraagd, het kwam goed zij de baas. Na tien minuten kwam hij zeggen dat het er nu snel aankwam maar hij was het vergeten door te geven. Toen we gingen afrekenen hoefde we alleen de drankjes te bestalen met sorry sorry mijn fout.
Wij op weg naar Helsinki , een leuke stad met heel veel te doen. Alleen wij moesten nog een hotel voor twee nachten zien te vinden. Bij booking ging dat niet lukken veel te duur. De toerist informatie hadden we snel gevonden. Wat bleek er is bijna geen hotel ruimte te vinden deze week in Helsinki. zo wie zo te weinig hotelkamers voor alle toeristen,Helsinki is hot voor stedentrips op dit moment, en er is een of andere grote conferentie aan de gang.
Onze enige optie was een eindje van de stad. Wij hebben er voor gekozen om dan maar bij het vliegveld te gaan slapen. We zitten nu in een (te) duur hotel onder het vliegveld. Morgen met de trein naar Helsinki om daar te kijken en te genieten van onze laatste dag van dit avontuur.
We hebben er van genoten.

Tot morgen

Ton en Els

• 13 Juni 2018 - 19:13

A.v.K.-V.:

Hoi Els en Ton
    Dat is dus nog een dag genieten in Helsinki,en ik hoor het wel als jullie weer je voeten en fietsen weer op Nederlandse bodem hebben gezet
    Fijne dag Doei
    Groetjes van A.v.K-V

• 13 Juni 2018 - 21:41

Joke:

Ja Helsinki keuzes hè, maar je kan toch morgen en vrijdag nog naar Helsinki
    met de trein of zo en daar lekker rondhuppele.
    Nog twee mooie dagen en tot zaterdag

• 14 Juni 2018 - 13:51

Dirk:

Leuk om alles weer gevolgd te hebben goede reis nog verder ik neem nog een paar parbo biertjes aha

• 14 Juni 2018 - 15:29

Inja:

Geniet ze nog de laatse dagen, zo te zien was het weer een schitterende trip, met veel
    leuke belevenissen en avonturen. Goede terugreis en tot in een nat en fris Holland.
    enne .. speciaal voor Els : zaterdag haringhappen
    Groetjes ..