Het meer - Reisverslag uit Alajõe, Estland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Het meer - Reisverslag uit Alajõe, Estland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Het meer

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

29 Mei 2018 | Estland, Alajõe

Hallo volgers
Eerst maar het weercijfer. Een 10+. Ver boven de 25 graden en bijna geen wind maar het is hier niet benauwd.
De overnachting van gisteravond gaan we maar snel vergeten, de dame was alleen maar uit op geld. Het eten was slecht en de kamer benauwd. Vanmorgen bij het ontbijt eieren en schinken ( ik zou het nog niet in de erwtensoep gooien en zeker niet als ontbijt geven brrr.
We zaten wel lekker vroeg op de fiets. Rustige weggetjes en door de bossen. We schoten ook lekker op. Op een gegeven moment een wegonderhoudt voor 12 km. Het werkte met stoplichten omdat er een baan was afgesloten. Wij als laatste en aan het einde wachte de andere kant netjes op ons. Wij moesten ook wachten op een rood licht. Worden we aangevallen door van die grote steekbeesten, zogroot als een wesp. Wij gif spuiten maar ze bleven komen. Toch maar door rood gereden ondanks dat we nog 4 minuten moesten wachten. En ja hoor van de andere kant zes vrachtauto’s. Zijn we maar even op het pas gewalsde zand gaan staan tot ze voorbij waren. Het kwam weer goed.
We zagen ook een museum treintje waar vroeger de mensen mee naar de strafkampen werden gebracht. Van mei tot oktober zou het open zijn maar nu even niet.
We zitten nu in een hostel aan het meer van Peipus. Het heeft allemaal kamers maar het ziet eruit als een huisje. Net even naar het meer geweest en in het water gestaan. Het strand is niet breed maar de duin kust is mooi om te zien.

Gaan we zo eens kijken of het eten hier beter is dan gisteren maar we hebben er alle vertrouwen in.
Tot morgen
Ton en Els
Ps. Vandaag 90 km opgeschoten.

• 29 Mei 2018 - 16:30

Corrie Nobel:

Ik moest nog even een heleboel leeswerk inhalen hoor, paar dagen druk geweest.
    Wat een mooie reis zeg, en zie je, er rijden echt wel treintjes!

• 29 Mei 2018 - 17:06

Joke:

Gaat lekker bijna bij Poetin, en goedkope roebels.
    En morgen vast weer een lekker ontbijt.
    Best wel weer een leuke fietstocht

• 30 Mei 2018 - 09:25

A.v.K.-V.:

Hallo Els en Ton
    Ik hoop dat jullie gisteren dus wel genoten hebben van een lekkere maaltijd en vanmorgen weer vol goede moed op gestapt zijn om weer van een mooie dag te genieten
    en een 10 is goed hoor voor het weerbericht hoeft niet perse 10 + te zijn
    hier zijn gisteren de buien echt mee gevallen wel wat regen maar had voor de tuin wel iets meer mogen zijn
    maar geen gemopper heerlijk als je de zon zie
    fijne fietstocht en groetjes van A.v.K-V