Tartu - Reisverslag uit Tartu, Estland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Tartu - Reisverslag uit Tartu, Estland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Tartu

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

27 Mei 2018 | Estland, Tartu

Hallo volgers.
De foto,s van gisteren staan er nu op.
We hadden wel internet maar niet snel genoeg voor foto’s.ik zit nu in een alternatief café met heel snel internet omdat in ons hotel vijf hoog het internet het ook niet goed deed.
Vandaag weercijfer 10. Zon zon en zon 25 graden

Gisteravond nog bij een concert in het park geweest, 150 jaar bestaan van de muziek vereniging. Biertje erbij in het zonnetje altijd leuk.
Vanmorgen onze tocht weer verder gegaan. Beetje klimmen en dalen maar nooit te stijl. Het land blijft mooi en schoon. Gisteravond nog een Noor gesproken en die vertelde dat de mensen niet nors zijn maar meer beschaamd omdat ze zich niet altijd verstaanbaar kunnen maken. Kan ik ook niet, maar blijven lachen scheelt wel.
Je ziet hier als het maar even kan de mensen relaxen bij meertjes, rivieren en gewoon in het gras zitten. Zondag is nog wel een rustige dag, niets moet maar alles mag. We zagen zelfs veel mensen fietsen.
Vanmiddag kwamen we zowaar een restaurantje tegen dat open was en hebben lekker geluncht. Rond drie uur waren we in deze grote studentenstad. Een hotel geboekt bij booking met 40% korting en een stads wandeling opgehaald bij de vvv. Een leuke stad om rond te kijken en te overnachten. Je ziet hier heel veel studenten en dat maakt het heel levendig.
Zo meteen gaan we een restaurant opzoeken om de avond af te sluiten met een lekker hapje.je weet niet altijd wat je besteld maar tot nog toe hebben we alles als lekker ervaren. En hier eten ze er ook allemaal met smaak van dus wat kan ons gebeuren.

Tot morgen
Ton en Els

• 28 Mei 2018 - 13:22

Inja:

Ik dacht heel even dat Ton naast dat Manneke pis stond, (oorzaak te veel wijn op).
    Fijn dat het zo goed gaat daar bij jullie. Het is hier (bloed)
    heet, vooral als je geen airco hebt, dus sjaakies aan voor deze ouwe.
    Veel plezier en geniet ze (nou dat doen jullie wel)
    Zeker een hele grote pepermolen op de 1e foto, een dik groort ding, vast niet
    door een Hollander ontworpen (of wel, maar hebben de de tekening op zijn kant gehouden)
    Groet
    Inja

• 28 Mei 2018 - 20:50

Willem De Bruijn:

wie van jullie heeft nou die toren omgedonderd ?