Vrij - Reisverslag uit Smiltene, Letland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Vrij - Reisverslag uit Smiltene, Letland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Vrij

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

23 Mei 2018 | Letland, Smiltene

Hallo volgers

Wat is het toch fijn om zo’ n vrij gevoel te hebben als je zo’ n tocht aan het doen ben. Het enige waar je op moet letten is je Gps en eventueel je boekje (Ton dan, ik volg alleen maar)
Vandaag een schitterende tocht door een mooi landschap. Variërend in kort op elkaar liggende heuvels en heel weidse gezichten. We reden door een Nationaal Park. Min puntje er zat ongeveer 30 kilometer onverhard tussen maar ach ook dat heeft zijn charme. We kwamen op tijd een bakkie koffie tegen en de lunch was om half twee. Nu om half zes zitten we in een hotel in een park in het stadje Smiltene. Dat waren ook precies de drie plekken waar meer dan zes mensen bij elkaar wonen. Onderweg zie je hier en daar een gehucht of een alleenstaande boerderij.
We denken niet dat men hier arm is, zo ziet het er niet uit tenminste. Weinig tot geen rommel langs de kant van de weg.
Het eten is een beetje vreemd maar zij eten het met smaak op. Gister ochtend was er patat bij het ontbijten de meeste gasten namen dat ook! Vanmorgen in ons hotel hadden we ook een vorstelijk ontbijt, met O.a. Knakworst met mosterd.
Vanmiddag aardappelpannekoekjes met zalm gegeten nu dat was niet verkeerd hoor.
Gisteravond had ik vis met weet ik nietwaar het bleek gebakken vis met een soort kaas en garnalen te zijn, smaakte niet verkeerd maar was erg machtig.
Het verkeer rijdt hier wel knoert hard maar gaan ruim om ons heen en. Ook hier mogen ze je niet aanrijden. Alles gaat dus goed.
Nu mijn biertje opdrinken en dan douchen en daarna aan het diner.
Tot morgen

Ton en Els

PS. Gisteren de eerste 200 hoogtemeters en vandaag 700 erbij.
Vandaag wel het hoogste punt van de route in Letland bereikt, het was wel 202 meter hoog!!

• 23 Mei 2018 - 15:57

Inja:

Hallo fietserikken.
    Nou dat ziet er allemaal weer mooi uit, het eten en ook het weer zo te zien.
    Spannend hoor iedere dag weer wat anders te zien en ach zo'n onverhard stukje
    wegdeksel is ook eens iets anders (als de bandjes maar heel blijven).
    Dat brood (wat je rogge brood noemt) is gewoon Duits (volgens iedereen zuur) brood,
    nix mis mee, ik ben en groot mee geworden en gezonder dan die gist ballen die je hier
    krijgt (tenzij je naar een echte bakker gaat)
    Nou ik hoop dat julie weer zo leker eten straks en nog een leuke avond.
    Veel plezier en ik blijf jullie volgen. Groetjes en tot de volgende keer

• 23 Mei 2018 - 16:38

Joke:

Leuk om jullie verslag te volgen. Mooi weer zo te zien en lekker eten.
    Veel plezier!

• 23 Mei 2018 - 16:37

Joke:

Leuk om jullie verslag te volgen. Mooi weer zo te zien en lekker eten.
    Veel plezier!

• 23 Mei 2018 - 17:14

Corrie:

Onverhard in een National Park is zo erg nog niet, maar 30 kilometer? Ik had toch even de trein genomen hoor, hihi

• 23 Mei 2018 - 17:16

Joke:

Jullie hebben het dus weer goed naar je zin.
    Goed eten, lekker drinken en op het gemakkie fietsen.
    Wat wil een mens nog meer

Groetjes

• 23 Mei 2018 - 17:16

Corrie:

Wel fijn trouwens dat ze je ook daar niet mogen aanrijden.

• 23 Mei 2018 - 20:59

Dirk :

Leuk om jullie weer te volgen. Veel plezier sjoer

• 23 Mei 2018 - 21:03

Wies De Bruijn:

Heerlijk om jullie te volgenen.
    Goed weer zo te zien????

• 24 Mei 2018 - 23:58

Willem De Bruijn:

ik had geen idee dat jullie al weer weg waren en was dus blij verrast om jullie weer te kunnen volgen in jullie avonturen. het klinkt tot nog toe allemaal positief, houden zo. Toch...patat voor ontbijt ... doet me denken aan motortreffers waar ik naar toe ging toen ik zo´n jaar of twintig was. in plaats van een beker melk of een kop thee of koffie werd er dan een vette cognac met een rauw ei erin gedronken, misschien voedzaam, maar of het ook een gezond ontbijtje was...veel plezier, blijf heel en tot ziens