Pontje - Reisverslag uit Káto Mousiotítsa, Griekenland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Pontje - Reisverslag uit Káto Mousiotítsa, Griekenland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Pontje

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

26 Mei 2017 | Griekenland, Káto Mousiotítsa

Hallo volgers

Gisteravond geen internet dus ook geen verslag.
Smorgens na een goed ontbijt op weg naar de pont, er ligt ook een nieuwe brug van 635 miljoen maar daar moet je tol voor betalen en dat doen ze niet daarbij komt nog dat de veerpont die ieder half uur gaat en kost maar de helft van het tolgeld, het zijn net Hollanders dan. Wij als fietsers konden GRATIS naar de overkant.
Aan de overkant nog 10 km vlak en toen onze uitdaging van 0 naar 800 meter in 10 kilometer, nu we zijn er gekomen maar zweten was het wel. Toen over een hele mooie heuvelrug met hele mooie vergezichten.schiterend was het.Toen naar beneden naar het meren gebied, ik wist niet eens dat ze die hadden.
Daar was het vrij vlak rijden, ook wel eens lekker hoor.
Omdat het in Nederland mooi weer is is het hier onstabiel, in de loop van de middag zie je de wolken samen klonteren en steeds donkerder worden. Afijn op zoek naar een hotel of zo. Wij vragen en het oude mannetje zei twee km die kant op. Gevonden alleen alles donker met een sleutel in de deur.kijken bij de buren( een vrouwen stem hoorde we welvaar heel boos) wij verder. Bij de benzinepomp gevraagd en hij ging bellen en we moesten toch terug naar waar we net waren. De dame was wel vriendelijk en kregen gelijk een kamer. Vijf minuten voordat de bui los barste waren we binnen. Om acht uur konden we eten, speciaal voor ons gebakken dat weer wel. Wijntje, biertje salade en souflakiwas het menu. Er was geen ontbijt bij maar je kunt niet alles hebben.
Na alles opgegeten te hebben ging Ton afrekenen, inclusief kamer was het 40 euro. De baas vroeg ook nog of we het te veel vonden, nu we hebben nog maar een wijntje van €2,00 de halve liter en een biertje van €2,00 mee naar de kamer genomen.

Ton en Els

• 26 Mei 2017 - 19:20

Corrie Nobel:

Goed dat er weer wat meer zuurstof voor jullie is.
    Jullie zijn idd ook echte Hollanders zeg! Twee maaltijden, bier en wijn en een kamer voor €40,-, ongelofelijk. Mooie foto's.