Olympia - Reisverslag uit Dimitsána, Griekenland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Olympia - Reisverslag uit Dimitsána, Griekenland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Olympia

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

21 Mei 2017 | Griekenland, Dimitsána

Hallo volgers

Na een vorstelijk ontbijt met warm ei, croissant, cake en toast zijn we naar de oude ruïne van Olympia gegaan. Het was er niet druk dus konden wij er op ons gemak door heen lopen. De route vinden was nog al makkelijk die liep er langs. Nu we meer het binnenland in trekken zie je helemaal geen andere toeristen meer, heel af en toe een camper en we hebben twee andere fietsers gezien die de andere kant op gingen. Nu het minder toeristisch is zijn de voor zieningen ook minder. Maar net toen we echt trek kregen zagen we een restaurant, fanta lemon had hij en eten mochten we kiezen een steak of halve kip met gebakken friet en een Griekse salade. De kip was goed gebakken dus dat kwam wel goed. Jammer was dat de dreigende luchten steeds donkerder werden. En net toen we klaar waren onweer. Even wachten, nog even wachten en toen toch maar gaan. Nu 500 meter dan want toen kwam het pas echt uit de lucht vallen. Wij als een speer terug naar het afdak van het restaurant. We hebben zeker nog een half uur moeten wachten voor het minder ging. Wel jammer dat die bui voor en met ons mee ging dus we hebben nog meer regen gehad en daarbij waren we ook nog vet aan het klimmen.
We zijn nog niet boven maar wel nat en koud en nu zitten we bij een mevrouw die kamers verhuurd.
De rest van de dagen is het op een klein buitje na droog geweest en vooral de eerste dagen heel erg warm en de rest rond de 25 graden dus goed om te fietsen. Voor morgen geven ze ook weer beter weer op en gaan we gezellig weer verder klimmen tot ruim 1000/ 1100 meter en daar hobbelen we weer verder.

Tot morgen
Els en Ton