Agrotourisme=geen bier - Reisverslag uit Valiano, Italië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Agrotourisme=geen bier - Reisverslag uit Valiano, Italië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Agrotourisme=geen bier

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

06 Juni 2016 | Italië, Valiano

Hallo volgers
Vandaag twee verslagen omdat het anders te lang wordt, gisteren geen internet maar wel een hele boel pret.

Zondagochtend een heel goed ontbijt gehad,zeker voor Italiaanse begrippen. Er was fruit müsli en yochurt. Dus wat wil een mens nog meer. Om negen uur uit gecheckt en op naar het centrum, daar was de avond ervoor niets meer van gekomen. We hadden namelijk een Chinees gevonden en daar heerlijk gegeten maar toen we weer buiten kwamen regende het. Wij besloten toen om nog maar wat in ons hotel te drinken.
Siena bekijken op de fiets op zondag ochtend is ook leuk hoor lekker rustig en fietsen is makkelijker dan lopen. Afijn om een uur of elf reden we de stad weer uit de heuvels in.heuvel op en weer af. Dit voor een kilometer of 40 met hele mooie heuvels, je ziet het landschap weer veranderen. Op 50 km moesten we beslissen of verder of daar te overnachten. Via booking.com gekeken en een agrotourisme geregeld. Het laatste stuk zou over een onverhard pad gaan met grind. Nu het zal er best ooit gelegen hebben maar nu was het niet meer dan een karre spoor maar vaak nog geen bandenspoor en dan ook nog verse modder er tussen.lekker hoor maar het schoot niet op. Afijn je komt er altijd en bij het eerste huis gelijk gevraagd waar we moesten zijn. Nu dat was maar goed ook want het was drie huizen de andere kant op. De baas stond ons al op te wachten. Een heel mooi spulletje hoor en er was wijn en water. Arme ton! Wij konden wel mee eten om acht uur dat dan weer wel.
Bij het eten water en wijn maar wel lekker. Vooraf antipasta en daar was ook knoflookmarmelade op brood bij. Erg lekker. Daarna spaghetti home made ( smaakte best goed maar toen Ton zijn bord op leeg had snel omgeruild) toen rust met drank daarna biefstuk rucola en olijfolie ( erg lekker) daarna dessert in de vorm van een glaasje desertwijn van 11 jaar oud en daar moest je die droge cake in dopen. Vonden wij wel lekker. Toen koffie en kersen uit de boomgaard met nog meer drank. En als laatste werd er een potje uit de kast gehaald met ....... Suiker klontjes die heel lang in de 95 % alcohol hadden gestaan. Dat suikerklontje werd op een lepel gelegd en dan een aansteker onder, de brand erin. Als de suiker ging carameliseren dan was het goed en moest je het uitblazen. Niet de lepel in je mond maar met je vinger doen, nu dat was wat je zegt een aparte smaaksensaties. Was erg lekker. Daarna nog een rood wijntje en toen hebben we afscheid genomen van de twee andere gasten en de eigenaar met vrouw en zoon. We hebben heerlijk geslapen vannacht.
Groetjes
Els en Ton
Ps ik ga zo over vandaag schrijven

• 06 Juni 2016 - 17:36

Cisca Van Der Star:

Dar suikerklontje kennen wij, als je er meer dan een neemt sta je op je kop, wij dan hoor Els!! Jullie zijn zo doorgewinterd! En wat een mooie streek Siena is prachtig. Nog veel plezier.

• 06 Juni 2016 - 17:39

Cisca:

Dit jaar hebben we andere verplichtingen maar volgend jaar gaan we echt weer naar de streek waar jullie nu zijn! Wij vinden het daar geweldig! Zou er wel een huisje willen hebben!

• 06 Juni 2016 - 17:40

Ina:

Lijkt mij logisch dat jullie goed hebben geslapen.
    Wat een alcohol....hihi

• 06 Juni 2016 - 19:10

Carolien:

Hebben jullie het recept van het suikerklontje ook gevraagd ?!