Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Firenze

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

03 Juni 2016 | Italië, Firenze

Hallo volgers

Gisteravond weer een bijzondere ontmoeting gehad. In een leuk restaurantje om een tafel gevraagd. Nu die hadden ze wel alleen voor vier personen en als er nog twee gasten kwamen of het dan goed was dat die erbij kwamen zitten. Nu geen probleem. Twee minuten later komen er twee mensen dus volgens afspraak bij ons aan de tafel. Goedenavond blijken het ook Nederlanders te zijn. Altijd gezellig een beetje kletsen toch. Zegt zij opeens jij heet Ton of je hebt een dubbelganger. Ton moest heel goed nadenken maar wat blijkt is het iemand uit moerkapelle die een straat verder op woonde toen Ton nog kind was ,heel lang geleden. Het werd dus nog lang gezellig.
Vanmorgen in ons hotel weer twee Nederlanders gesproken bij het ontbijt dus er zitten hier zat landgenoten( of we hebben ze allemaal gevonden)
Onze fietst tocht van vandaag was kort en droog. Zelfs een beetje warm. Eerst fietste we door het Boskoop van Italië alleen kweken ze hier grotere bomen en struiken. Toen hadden we het China van Italië. Een streek met allemaal Chinese kleding bedrijfjes. Het zal wel goed verdienen want er stonden allemaal hele dure auto voor de deur.
Daarna waren we al snel in Florence. Bij de toeristinformatie een hotel geboekt en om een uur waren we daar al. Vanmiddag toerist gespeeld. Een erg mooie stad maar druk. Drukker dan Parijs en Rome. Maar er is heel veel te bekijken. Helaas vandaag geen foto's van Florence omdat ik geen zin heb om mijn iPad mee te slepen. Ton had wel zijn foto toestel dus er zijn genoeg foto's maar die komen later
Zo dat was het weer voor vandaag, wij gaan weer gezellig terug de stad in.
Groetjes Ton en Els

• 03 Juni 2016 - 18:54

Ina:

Wat grappig dat je herkent werd Ton.
    Zo te lezen genieten jullie volop ondanks af en toe een nat pak.

• 03 Juni 2016 - 19:27

Corrie En Leon:

Hoi vakantiefietsers, al die codes kloppen inderdaad niet voor deze streek, wel voor het zuiden en oosten. Maar ik twijfel er niet aan dat voor ons ook nog wel wat in t verschiet ligt.
    Oh Els, Firenze is prachtig! Wel jammer dat er zoveel mensen in armoede hebben moeten leven voor het glittergoud van de katholieke kerken. In dat opzicht deed het me wel wat. Maar net als Venetië moet je Florence een keer in je leven hebben gezien. Geniet ervan. Dank voor de mooie verslagen en foto's.