Vet klimmen - Reisverslag uit Splügen, Zwitserland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Vet klimmen - Reisverslag uit Splügen, Zwitserland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Vet klimmen

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

25 Mei 2016 | Zwitserland, Splügen

Hallo allemaal,

Ik zit nu op een terras bij ons hotel in Splugen op 1500m hoogte.
Vanmorgen om klokslag 09.00 uur op de fiets gestapt in Thusis en de route weer opgezocht, ging vrij soepel. Thusis ligt op 700 M hoogte dus jullie begrijpen wel dat dit een dag van stevig klimmen is geworden. Al snel nadat we het stadje verlaten hadden begon het met een klim van 10% door een bos en kwamen we op de Polenweg, dat is een weg die in de oorlog is aangelegd/uitgehakt langs een bergwand door Polen. Het was een ongelofelijk mooi stuk fietsen met veel Kodakmomenten.
We fietsten nog steeds lang de Rijn, die steeds smaller en wilder wordt. En de weg blijft konstant stijgen met soms stukken van 7 tot 10%. Ook 2 stukken door een kloof met schitterende uitzichten. De laatste 10 km werden heel erg zwaar doordat de Zwiterse wegonderhouds jongens de belijning opnieuw gingen spuiten, jeetje wat een ongelofelijke chemische stank kwam daar vanaf, zelfs ik kreeg het er benauwd van. Maar we hebben het gered. 55km gefietst en 800 hoogte meters overwonnen. Morgen nog de over de pas op 2100 M en dan met een rotvaart Italië
in.

groetjes vanaf de zonnige pas.

Els en Ton

• 25 Mei 2016 - 18:27

Peter :

Bij de Bodensee regent hethet altijd. Ik ben daar ook zowat verzopen toen ik daar op brommervakantie was.
    OP naar de top, gaat lukken en pas op met dat dalen.
    Succes

• 25 Mei 2016 - 18:44

Joke:

En hoe ging het dan met Els?
    Gaat het lukken met de sneeuw geen trein nodig?
    Mooie avond nog en morgen veel klimplezier
    Groetjes van Frans

• 25 Mei 2016 - 18:46

Carolien:

Goed bezig! Lekker klimmen morgen nog een stukje en dan lekker hard naar beneden!
    Mooie foto's !!

X carolien

• 25 Mei 2016 - 18:47

Ina:

Wouw dat ziet er weer prachtig uit op de foto's!
    Fijne avond verder en veel fiets plezier morgen.

• 25 Mei 2016 - 18:57

A.v.Kersbergen-Vianen:

Hoi Hoi
    En niet vergeten vanavond je kuiten te maseren he, want dat zal morgen nodig zijn
    doei succes,en je kan het he!!!!!!!!!!
    gr A.v.K.-V