Gaaf - Reisverslag uit Kaliningrad, Rusland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu Gaaf - Reisverslag uit Kaliningrad, Rusland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

Gaaf

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

28 Mei 2015 | Rusland, Kaliningrad

Hallo volgers

Vanmorgen na een klein uurtje fietsen waren we aan de Pools russische grens. Wij een foto nemen. Maar bij de eerste slagboom zei een Poolse dame dat het niet was toe gestaan om foto's te nemen en dat we het moesten verwijderen. Afijn wij weer door. Weer paspoort laten zien. Weer een slagboom. En toen heel veel wachtende auto's. Bij navraag konden wij ervoorbij fietsen. Toen hadden we nog twee auto's voor ons. Weer paspoort en ze heeft alles ingescand en toen nog een pet die vroeg wat we gingen doen maar toen konden we gaan. Een mooie rechte weg met af en toe een hupje erin. We konden dus lekker opschieten. Na een lunch stop in een restaurant reden we naar Kaliningrad. We hadden besloten dat we voor het Ibis hotel gingen en dat was snel gevonden.
Omgekleed de stad in. Eerst naar het oude gedeelte en daarna na "time square" gevonden en het was mooi, zoals we dat dachten dat het zou zijn. Maar daar liepen heel veel mensen met plastic tassen, waar kwamen
die vandaan. Na enig zoeken kwamen we op een overdekte markthal zo groot daar zou ik een dag op kunnen zoek brengen. We hebben er een uurtje rond gekeken, heerlijk. Daarna een leuk Russisch restaurant op gezocht. En heerlijk gegeten. Ik worst met zuurkool en Ton een grote steak, heerlijk gebakken.
Afijn aan de andere tafel zaten drie Russen. Nu blijkt een van die jongens ook voor Spliethoff te varen en we hadden een heel leuk gesprek met hem. Het is hier nu 21.30 uur. ( dit is voor de eerste keer dat wij op de fiets de tijd een uur voor uit moeten zetten) en dan gaan we lekker slapen.
Groetjes Els en Ton

Ps. Foto's toe voegen valt niet altijd mee maar aan het eind van de reis werken we ze allemaal bij.

• 28 Mei 2015 - 22:45

Corrie En Leon:

Wat is de Werelddag klein, leuk hoor, maar goed, je gaat verder en verder Rusland in en wat eet je daar? Zuurkool met worst? Is dat ook een typisch russchische kost of eten ze daar nu gewoon hollandsekost? Nou is zuurkool bij mij nog nooit in huis geweest hoor, voor de kinderen een gemis in de opvoeding, maar je weet nog wel van Start, Els, ik moest bij broodje hotdog altijd een beetje kokken, dus nee, niet voor mij. Groetjes en dikke kus van ons.

• 29 Mei 2015 - 18:30

Janie:

Hoi luitjes ,je doe wel leuke dingen op zoals die man die voor hetzelfde spliethoff vaart.jullie hebben al heel veel km gehad,succes