hotel gezocht - Reisverslag uit Bernburg, Duitsland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu hotel gezocht - Reisverslag uit Bernburg, Duitsland van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

hotel gezocht

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

16 Mei 2015 | Duitsland, Bernburg

Hallo allemaal,

Gisteren geen internet dus vandaag van 2 dagen.
Gisteren na een overnachting in een hemelbed, het was wel 1,5 km ....steil omhoog fietsen naar hotel Hasenjaeger, weer fris en fruitig op weg. We mochten toen wel die zelfde kilometers terug naar beneden sjezen. Het weer was goed, lekker zonnetje niet te veel wind uit het noorden. Na 60 km waren we in Goslar met ook een altstadt met heeeel veel van die vakwerkhuizen. Het was net over tweeën en we dachten het is een lang weekend hier dus laten we eens bij de VVV informeren of er in de buurt wat te slapen viel. Nou het was maar goed dat we dat gevraagd hebben want binnen een straal van 60km was er niets beschikbaar. En toen wat te doen? plm 70 km verderop was er wel een pension die nog 1 kamer beschikbaar had. Die toch maar geboekt en tegen onze principes toch maar een stukje met de trein gedaan. Van Goslar naar Wenigerode en de laatste 15 km naar Blankenburg weer gefietst. En zoals gewoonlijk lag ons pension op het mooiste maar ook hoogste punt van de stad. De laatste 500 meter was zo achterlijk steil, dat was niet te fietsen. Het was weer een schitterende kamer en 's morgens een lekker uitgebreid ontbijt. Om 5 over 9 weer vertrokken en gelijk nog een stukje steil omhoog naar weer een schloss. Het schoot niet echt op vandaag want we hadden heel veel minder goede paden en veel klimmen. Daarom de kaart goed bestudeerd en het een en ander afgesneden via de gewone weg. Daarom hebben we in 82 km toch 102 km van de route af kunnen leggen op een beetje op schema te blijven. Nu zitten we weer in een verrassend stadshotel in Bernburg/Saale.

• 16 Mei 2015 - 21:01

Joke:

Zo zo met de trein dat doe je zelfs niet als de Donau overstroomd is.
    Hard werken dus iedere keer
    En ook nog van de route afgeweken moet niet gekker worden

• 16 Mei 2015 - 21:08

Annie V.K-V:

Hallo Els en Ton
    Ik heb jullie belevenissen gelezen en vind het echt byzonder.
    maar fijn dat jullie toch een hotel hebben gevonden en ga nu maar even lekker uitrusten
    en dan morgen weer verder
    hoe zijn de temperaturen bij jullie ??
    dus wens ik jullie een goed vervolg van jullie fietstocht,en niet stiekem de trein nemen he.
    nou doei groetjes van A.v.K-V

• 16 Mei 2015 - 21:22

Els:

Joke helemaal van slag, maar wij gaan door heuvel op en berg af. Ik ga met een licht verste je omhoog en met 45 omlaag. Alleen meer omhoog dan onlaag. Super naar ons zin

• 17 Mei 2015 - 09:27

Janie:

Blijf spannend om jullie belevenissen te lezen.zorg in ieder geval dat je op tijd een lekker bedje heb.x

• 17 Mei 2015 - 10:05

Corrie Nobel:

Het is wel even zoeken, maar volgens mij treffen jullie steeds een prima de luxe overnachting. Heerlijk weertje ook, genieten geblazen.

• 18 Mei 2015 - 15:53

Inja:

Hallo globetrotters,
    ik volg jullie verhalen met belangstellig, klopt het dat je maar 2 foto's hebt geplaatst of ben ik echt blond.
    Nou ja maakt niet uit, jullie hebben het naar je zin en daar gaat het om. Het is hier regenachtig en koud
    dus erg ongezellig. Geniet en fiets-ze en proost (alvast, want zo te lezen wordt er aardig wat naar binnen gekeild, maar zo hoort het ook in een vakantie. Veel plezier en tot de volgende keer. lieve
    groet, Inja

• 18 Mei 2015 - 17:19

Wies:

Wat leuk jullie reis verhalen,ik geniet er van.
    Veel fietst plezier XXXX