kouwe start - Reisverslag uit Allariz, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu kouwe start - Reisverslag uit Allariz, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

kouwe start

Door: ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

27 Mei 2013 | Spanje, Allariz

Hallo,

Wij weten een goedkoop adresje om te drinken/eten/slapen in Vendas da Barreira. Vanmorgen gingen wij na het “ontbijt” afrekenen (tostada? Heb ik niet, boter/jam? Heb ik niet) dus droge croissants en zoete koek, wel verse jus d’orange en koffie/thee. We hadden ’s middags wat gedronken, ’s avonds wat gedronken, eten met een flesje wijn erbij en toen nog een drankje toe. De goede man stond een minuut of 10 te rekenen en met de kassa te spelen dus dat werd een rekening……. €59,50 todas.
Om 09.45 uur hard weggefietst, voor dat hij met een naheffing kwam, voor een ritje van 65 km. De eerste 7 km ging rustig bergop naar 879 meter. Daarna een ijskoude afdaling van 13 km naar 386 meter. Het was nog wat frisjes en bovenin zaten we nog in de wolken/mist, verkleumd aangekomen in het eerste dorp maar opgewarmd met koffie/thee. Daarna brak het zonnetje door en mochten we weer omhoog fietsen naar 849 meter en dat was dan weer zweten met tegenwind. Eenmaal boven moesten we weer 200 meter afdalen naar het volgende stadje. Daar op het gemak geluncht bij een Pizeria, ja Els heeft ook pizza gegeten (met tonijn) toen was het nog maar 18 km naar Allariz, eerst nog naar een pas op 670 meter en toen de laatste 5 km hard naar beneden.
Al snel een leuk hotel gevonden, schijnt het enige te zijn hier, drankje douchen en nu het verhaal schrijven. We vallen met onze neus in de boter want deze week is het hier Festa do Boi (google maar) en vanavond om 21.00 lopen de stieren hier door de straten, Ook langs ons hotel, wordt best leuk denk ik. Op het grote plein hier vlakbij is dan ook een groot feest, vervelend weer.
Volgens het boekje moeten we nog 180 km verdeeld over 2 etappes maar dat gaan wij in 3 dagen doen anders zijn we er te “vroeg” en kunnen we morgen mooi “uitslapen”. Zo nu maar voorbereiden op het feest van vanavond met…………..??
Groetjes,
Elsenton

• 27 Mei 2013 - 18:46

Corrie:

Das geen geld, maar ik denk eerder dat ze gewoon niet kunnen tellen, en te tel kwijt raakten bij al die biertjes en roseetjes. Ik had ook heel hard weggefietst, haha, ik zie jullie gezichten al voor me. Pas op voor die stieren vanavond, dat zijn nou feesten die niet moeten plaatsvinden en de stumperds die op de hoorns genomen worden daar heb ik geen medelijden mee. Groetjes van ons.

• 28 Mei 2013 - 19:04

Joke:

Nou dat wordt weer feest hoop dat de stieren het ook leuk gaan vinden.
    Vond Els die pizza echt lekker of ging ze alleen voor de tonijn.
    Nu nog drie gemoedelijke dagen en je kan weer wat afstrepen.
    Heb je genoeg stempels voor je hoe je het ook mag noemen bewijs?
    Groetjes en een fijne avond