N 525 - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu N 525 - Reisverslag uit Puebla de Sanabria, Spanje van Ton en Els Drost - WaarBenJij.nu

N 525

Door: ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Els

25 Mei 2013 | Spanje, Puebla de Sanabria

Hallo ,

Vanmorgen, na weer zo’n heerlijk spaans ontbijt, om 09.30 uur vertrokken uit Benavente richting Puebla de Sanabria. Een tocht van 85 km, voor het eerst naar het westen, met een simpele opdracht, volg de “oude” N 525. Nou dat was inderdaad simpel. Degene die die weg ooit ontworpen hebben zijn er goed in geslaagd om het simpel te houden. Je trekt een lijn van a naar b langs een lineaal en maakt dan de weg. Kaarsrecht. Het is dat er af en toe een dorp tussen zat en de weg nogal omhoog en omlaag ging anders was het een rechte streep geweest. Het was desondanks niet saai om te fietsen door de afwisseling in de dorpjes en de natuur en het veranderen van het landschap, we zien de bergen weer op ons af komen. Vandaag zijn we tot max 1000 meter hoogte gekomen. Onderweg nog leuke “heuvelwoningkjes” gezien, het leken de huizen van de Hobbits wel. Ook nog bij een Ermita/pelgrimsauberge een stempel gescoord. Nu zitten we in een hostal in Puebla de Sanabria, onderaan de heuvel. We kregen pelgrimskorting op de kamerprijs en ze hebben ook een speciaal pelgrimsmenu?? Het is weer zo’n historisch dorpje bovenop een heuvel dus als de benen straks nog goed zijn gaan we daar nog ff kijken.
Morgen nog een bergetappe voor de boeg, we moeten 2x naar de 1200 meter en dan ook 2x door een tunnel van 450 meter en dan zijn we in Galicië.

Groetjes,

Elsenton

Het is hier nog steeds warm en droog, 25 graden. Wij moeten dus heel goed smeren.

• 25 Mei 2013 - 19:23

Ina:

Zo te lezen hebben jullie t super naar 't zin.
    Goed smeren zullen jullie vast wel doen en ik hoef eigenlijk niet te zeggen dat de keeltjes ook goed gesmeerd dienen te worden!!!!
    Voor morgen alvast veel succes met het klimmen en speciaal voor Els....... geniet van de tunnels!!
    Groetjes Ina.

• 25 Mei 2013 - 19:34

Joke:

Nou dat smeren is jullie wel toevertrouwd.
    Veel plezier morgen met je lamp hoop dat die het nog doet.
    Joke

• 26 Mei 2013 - 12:09

Mar En Jan:

Hier weer een berichtje van ons knap hoor dat klimmen en dan ook nog van dat heerlijke weer,hier nog steeds knudde maximaal 12 graden,dus wij hoeven niet te smeren.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje.

Gr. Jan en Marrie

• 26 Mei 2013 - 14:32

Bert:

Hallo bikers,

het is leuk om jullie zo te kunnen volgen. het lijkt best spannend om elke keer weer te kijken waar je terecht komt . het schiet al aardig op naar jullie eindbestemming. Hoe gaan de fietsen?
    Bij het biljarten (een heel ander onderwerp) ben ik eerste geworden in de pool < 20. Met een moyenne van 0.43. in de kruisfinale most ik tegen Ton Steenbergen Helaas net verloren. Ton is tweede geworden, dus voor de club een mooi resultaat.
    Nou voor de laatste loodjes nog heel veel plezier. Voor het weer hoef je je niet te haasten want hier is het 10 graden en nogal wisselvallig weer. Dinsdag gaan wij weg met de caravan en we zien wel waarheen.
    goetjes van Laura en Bert

• 26 Mei 2013 - 18:10

Corrie:

Het is hier het weekend van de toppers, maar De echte toppers zitten in het zadel en klimmen en dalen dat het een lieve lust is. Hou nog even vol en geniet ervan. Leuk om te volgen, lieve groetjes.